رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان البرز در گفت‌و گو با «بسیج»:

مجاهدت های سیاسی و علمی امام صادق (ع) کانون نشر اسلام محمدی است

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان البرز با بیان اینکه در اهمیت خدمات امام صادق (ع) همین بس که شیعه را جعفری می نامند و این حاصل۳۴ سال تلاش و مجاهدت علمی آن امام بزرگوار است، گفت: غالب احادیث وروایات شیعه از امام شریف است.
کد خبر: ۹۲۴۹۶۰۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ حجت الاسلام حسین پور ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع)  اظهار داشت:  امام جعفر صادق (ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند و در ۲۵ شوال ۱۴۸ هجری قمری در سن ۶۵ سالگی در مدینه توسط منصور دوانیقی خلیفه عباسی مسموم شدند.

وی افزود: مدت 19سال پس‌ از رحلت‌ امام‌ چهارم‌‌ نیز در خدمت‌ پدر بزرگوارش‌ امام‌ محمد باقر (ع‌) زندگى‌ کردند و با این‌ ترتیب‌ 31 سال‌ از دوران‌ عمر خود را در خدمت‌ جد و پدر بزرگوار خود که‌ هر یک‌ از آنان‌ در زمان‌ خویش‌ حجت‌ خدا بودند و از مبدأ فیض‌ کسب‌ نور کردند، سپری کردند.

حجت الاسلام نور الله حسین پور با بیان اینکه در اهمیت خدمات امام صادق (ع) همین بس که شیعه را جعفری می نامند و این حاصل۳۴ سال تلاش و مجاهدت علمی آن امام عزیز و بزرگواراست، تصریح کرد: حرکت علمی، سیاسی و فرهنگی امام صادق (ع) محفل علمی ایشان را به کانون نشراسلام ناب محمدی تبدیل کرده بود.

وی بیان کرد: تربیت شاگردانی برجسته و عالم به علوم مختلف ( فقه واصول، فلسفه وکلام، تفسیر وحدیث، طب، نجوم و ریاضیات) شرایطی را به وجود آورده بود، همه علماء عصر امام گرد چراغ فروزان علم وادب ومعرفت او زانوی تلمذ بر زمین زده و ریزه خوارخوان علوم این امام شدند.

وی عنوان کرد: امام جعفرصادق(ع) در مسیرتکاملی حرکت شیعه گام دوم را برداشته بود، امام صادق(ع) همان بزرگواری است که با توجه به یک موقعیت استثنایی تاریخی طرح جایگزین شیعه را به هنگام ارائه کرد و امامان دیگر به شرح و بسط بعضی از ابعاد آن پرداختند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان البرز در پایان  با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، خاطر نشان کرد: چراغ راه ما دوصفت می باشد، اگردر کسی بود او را برای دوستی ومعاشرت انتخاب کن و گرنه خیری در اونیست؛ اول اینکه نماز را اول وقت بخواند و بر اومحافظت کند، دوم اینکه اهل مواسات و کمک به مؤمنان و دستگیری از آنها باشد. ان شاء الله همه ما عامل به احکام و دستورات ائمه معصومین باشیم و در مسیر این بزرگواران حرکت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار