آیین شکرگزاری و جشن برداشت گندم برای نخستین بار در شهرستان ری برگزار شد

خبرگزاری بسیج: آئین شکرگزاری و جشن برداشت گندم برای نخستین بار در شهرستان ری، در روستای طالب آباد از توابع شهر قلعه نو با حضور معاون استاندار تهران، بخشدار قلعه نو و جمعی از مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۴۸۹۳۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در آئین شکر گزاری و جشن برداشت گندم، با اشاره به اینکه  کشور در شرایط تحریم نیاز به خودکفایی در تولید کالاهای اساسی و استراتژیک بویژه گندم و جو دارد، اظهار داشت:  نباید نگاه ما به بیرون باشد. خوشبختانه در سال های گذشته در بحث تولید گندم به خودکفایی رسیده ایم و توانسته ایم موفق عمل کنیم.

وی اظهار داشت: نوع تولید وکشت محصولات را باید براساس آمایش سرزمینی، خاک و میزان آبی که یک منطقه دارد، تغییر دهیم. شهرری از دیرباز به خاطر گندم و جوی مرغوب آن، به عنوان دشت طلایی مطرح بوده است و از هزاران سال پیش مرکز تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله گندم و جو بوده است. شهرری به واسطه رودخانه هایی که از این منطقه عبور می کرده و حقابه هایی که داشته همیشه در تولیدات کشاورزی زبانزد بوده است لذا اولویت اول ما همیشه حمایت و افزایش تولید محصولات استراتژیک گندم و جو بوده است. در همین راستا تلاش کرده ایم با کمک جهاد کشاورزی تولیدات را با استفاده از آبیاری قطره ای و بارانی و غیره به روز کنیم.

 در کنار این موضوعات تغییر کاربری اراضی کشاورزی هم وجود داشته اما در کل در بخش قلعه نو تولیدات کشاورزی ادامه پیدا کرده و به رغم اینکه در کنار تهران قرار دارد کمتر تحت الشعاع قرار گرفته است. البته برای کشاورزان هم باید برنامه داشته باشیم تا این اتفاقات نیفتد.

در کنار تولیدات کشاورزی حتما برای اشتغال جوانان هم باید برنامه داشته باشیم و در طرح جامع و تفصیلی یکی از مطالبات ما این است که بدون اینکه عده ای از رانت استفاده کنند اگر شغلی ایجاد می شود و براساس قوانین می خواهیم فضایی را ایجاد کنیم و صنایع تبدیلی ایجاد شود باید برای همه روستائیان باشد .

در بحث خرید هم خرید تضمینی یکی از اقدامات خوب دولت است و مبنای کار ما باید این باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: بخشداران باید برای رونق تولیدات کشاورزی اقدام به تشویق کشاورزان کنند و افرادی که تلاش کرده اند تناژ تولید خود را بالا ببرند و یا با استفاده از روش های علمی میزان مصرف اب را کاهش دهند تشویق شوند و جوایز ارزشمندی مثل تراکتور یا سایر وسایل مورد نیاز کشاورزی به آنان اهدا شود.

توکلی اظهار داشت: کشاورزان در اراضی خود نیاز به محلی برای نگهداری ادوات کشاورزی و یا استراحت دارند و اگر می خواهند  یک اتاق 30 مترمربعی در زمین خود بسازند سختگیری نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت زکات به عنوان یک فریضه خوب و ارزشمند دینی، خاطرنشان کرد: شهر ری همیشه در پرداخت زکات نقش داشته و بخشداران و دهیاران کمک کنند تا در اجرای زکات در بحث میزان سهم پرداختی زکات اقدامات مثبت صورت بگیرد.

آیین شکرگزاری و جشن برداشت گندم بخش قلعه نو در روستای طالب آباد با حضور حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری ،علیرضا صادقی بخشدار قلعه نو ، امید محمودی شهردار قلعه نو، مهرداد یاراحمدی دهیار روستا و اعضای شورای اسلامی و سایر مسئولان برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار