«بسیج» گزارش می دهد

صندوق‌های قرض الحسنه محله محور؛ ضامن تحقق جهش تولید

صندوق های قرض الحسنه محله محور که توسط بسیج سازندگی در مازندران راه اندازی شده است میتواند در حوزه جهش تولید بخش عظیمی از نیازهای جامعه را برطرف کند تا سبد مصرفی خانوارها با هر پس لرزه های اقتصادی دستخوش تغییرات نشود.
کد خبر: ۹۲۴۸۵۲۳
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
به گزارش بسیج از مازندران، در این چند ماه اخیر کرونا نظام اقتصادی را بهم زده  و مشاغل بسیاری را دچار چالش جدی کرده است. ترس از بیکاری و نبود امنیت شغلی برای خانوار‌ها معضلات عدیده‌ای  به وجود آورد که نیاز است با یک برنامه ریزی درست و هدفمند در حوزه اشتغال که قابلیت اجرایی داشته و  زود بازده هم باشد، صورت بگیرد تا سایه شوم بیکاری را از سرخانوار‌ها  کم کرد.

در این میان بسیج با راه اندازی صندوق‌های مردم یار و اشتغالزا درصدد است تا با ایجاد مشاغل خرد و خانگی آسیبات ناشی از بیکاری را به حداقل ممکن برساند. صندوق‌های قرض الحسنه محله محور که توسط بسیج سازندگی در مازندران راه اندازی شده است میتواند در حوزه جهش تولید بخش عظیمی از نیاز‌های جامعه را برطرف کند تا سبد مصرفی خانوار‌ها با هر پس لرزه‌های اقتصادی دستخوش تغییرات نشود.

 محمد مهدی اقبال پور در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار «بسیج» در ساری می‌گوید: با اشاره به  اینکه سال گذشته توسط رهبر معظم انقلاب به نام رونق تولید نامگذاری شده بود، آن دسته از واحد‌های تولیدی و بخش‌هایی که به خاطر رکود اقتصادی فعال نبودند، با حمایت بسیج و دستگاه‌های اجرایی وارد چرخه فعالیت شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا بیا اینکه اینکه هدف از رونق تولید کیفی سازی بوده است، ادامه می‌دهد: بالا بردن ظرفیت تولید در بخش‌های تولیدی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در حوزه رونق تولید بود و امسال با توجه به جهش تولید این فرصت مهیاشده است تا در حوزه مشاغل خرد و خانگی فعالیت‌های گسترده‌ای صورت بگیرد.  

اقبال پور در ادامه از راه اندازی ۸۰۰ صندوق قرض الحسنه محله محور در سراسر استان مازندران خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: هر ۱۵ صندق قرض الحسنه محور  یک تسهلیگر دارد.

هدف از ایجاد قرض الحسنه‌های قرض الحسنه درمحلات و روستا‌ها، کیفی سازی مشاغل خرد و رسیدن به نتایج مطلوب در حوزه اشتغالزایی است، رئیس سازمان بسیج سازندگی  سپاه کربلا در همین رابطه توضیح میدهد: در مرحله اول باید مشکلات   احصا شود که این کار برعهده یک تیم از مجموعه فرمانده پایگاه، دهیار، اعضای شورا و امام جماعت آن روستا می‌باشد. با توجه به اینکه هر پایگاه یک گروه جهادی محسوب میشود با رصد مشکلات می‌توان با حمایت دستگاه‌های اجرایی و، دستگاه‌های کمک رسان نظیر کمیته امداد، بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام به رفع مشکلات پرداخت.

اقبال پور پایان با اشاره به اینکه امسال هم هدف اصلی بسیج سازندگی در حوزه مشاغل است، خاطرنشان می‌کند: با توجه به اینکه کرونا بخش زیادی از فعالیت‌های تولیدی را تحت شعاع خود قرار داده است باید تلاش کرد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی واحد‌های تولیدی به چرخه کار  برگردند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار