خبرهای داغ:
معاون عمرانی استاندار قزوین

ضرورت برخورد با اضافه برداشت معادن شن و ماسه

فرخزاد گفت: با برداشت اضافی از معادن شن و ماسه در استان باید با جدیت برخورد و از برداشت های بی رویه جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۲۴۸۲۵۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین روز پنجشنبه در نشست کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا اظهار کرد: ریشه و منشاء برخی از آلودگی هایی که شهرستان آبیک، دچار آن است به استان البرز بازمی گردد و در این خصوص با ارسال نامه ای به استانداری البرز درخواست می شود تا به این موضوع به طور جدی رسیدگی شود.

 

 فرخزاد تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان باید معادن آلاینده آبیک را شناسایی و معرفی کندتا در خصوص فعالیت آنها  تصمیم گیری و چاره اندیشی شود.

 

این مقام مسئول در ادامه افزود: با هدف کاهش آلودگی هوا در آبیک به موجب مصوبات شورای معادن و همچنین این کارگروه (مقابله با آلودگی هوا) تا اطلاع بعدی صدور مجوز جدید معدن در این شهرستان و تمدید مجوزها در این خصوص ممنوع است.

 

وی با اشاره  برداشت اضافه از معادن شن و ماسه در شهرستان آبیک تاکید کرد : با برداشت اضافی از معادن شن و ماسه در استان باید با جدیت برخورد و از برداشت های بی رویه جلوگیری شود.

 

معاون استاندار در ادامه اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد برخی از این معادن گاه تا 10 برابر میزان تعیین شده برداشت شده اند که این موضوع مخاطرات زیست محیطی به همراه دارد و باید با عوامل آن برخورد شود.

 

وی در ادمه خاطرنشان کرد: سلامت مردم  مهمترین موضوع برای همه مسئولین استان است و در مقابل  جان و سلامت مردم هیچگونه ملاحضه وجود ندارد  و  با هر موردی که باعث آلودگی هوا و مخاطره سلامت مردم شود با جدیت و قاطعانه برخورد خواهدشد.

 

این مسوول در خصوص آتش سوزی زمین های کشاورزی و اراضی ملی نیز گفت: بیش از انچه اقدامات سلبی در این خصوص موثر واقع شود اقدامات فرهنگی حائز اهمیت است و این اقدامات نباید فقط به فصل گرما محدود شود بلکه در طول سال باید در دستور کار قرا گیرد.

 

وی افزود:برای کشاورزان دوره های اموزشی و توجیهی  برگزار شده و از ظرفیت دهیاری ها، بخشداری ها  و تشکلها در بخش فرهنگسازی استفاده شود تا با  آموزش به جوامع محلی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طریق رسانه ها شاهد کاهش چنین حوادثی باشیم.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار