فرمانده سپاه روح الله:

برنامه های فرهنگی با محوریت تزریق امید به جامعه برنامه ریزی شوند/ تفکر غرب به سمت فروپاشی می رود/ کلیه برنامه های فرهنگی باید با محوریت مسجد برگزار شود

فرمانده سپاه روح الله با تاکید بر اینکه امروز فرهنگ غرب رسوا شده و با توجه به حوادثی که امروز مشاهده می کنیم به وضوح استیصال و نابودی فرهنگ غرب را می بینیم بیان کرد: حوادث امروز در غرب و به خصوص قیام مردمی در آمریکا نشان دهنده این است که تفکر غرب به سمت فروپاشی می رود.
کد خبر: ۹۲۴۸۲۳۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله امروز در ۲۹ مین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: به دلیل شیوع و گسترش کرونا در برخی از استان ها و ایجاد شرایط جدید در برخی نقاط نیاز است دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی با دقت و حساسیت زیادی در برنامه های گام دوم کنگره شهدای استان انجام شوند.

کریمی اظهار کرد: دقت نسبت به برگزاری جزئیات مراسم یکی از اولویت های مهم دستندرکاران باشد و اگر هجدهین اجلاسیه که مزین به نام شهدای سلامت است به خوبی برگزار شود می تواند به عنوان یک رزمایش بزرگ و ماندگار ثبت شود.

وی با اشاره به اینکه امروز تزریق روحیه امید و نشاط به جامعه یکی از اولویت های مهم در برنامه ها است که باید جدی گرفته شود افزود: با توجه به شرایطی که در کشور ایجاد شده امروز بیش از گذشته جامعه به امید نیاز دارد و لذا باید در این خصوص برنامه های هدفمندی پیش بینی کنیم.

فرمانده سپاه روح الله بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگی های شهدا تزریق امید و نشاط به جامعه بود که امروز هم باید این روحیه مهم را از شهدا بگیریم و آن را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: به جهت اینکه در طی این مدت عزیزانی که هم از پیشکسوتان، خانواده های معظم شهدا و سایر هم استانی ها بودند را از دست دادیم نیاز است یک برنامه مطلوب و درخور برای گرامیداشت یاد و خاطر آنها برگزار کنیم و دستگاه های فرهنگی باید در این خصوص برنامه ریزی کنند.

کریمی افزود: برگزاری کنگره شهدا یک راه روشن و مشخص برای برنامه های فرهنگی در استان مشخص کرده که تا چندین سال می توان از نعمات و دستاوردهایی که به برکت کنگره ایجاد شده به خوبی استفاده کنیم.

فرمانده سپاه روح الله با بیان اینکه بسیج مداحان در طی این چند وقت اخیر بسیار موفق عمل کرده که و تحولات خوبی در آن به وجود آمده است اظهار کرد: تلاش برای ماندگاری اقدامات توسط بسیج مداحان باید یکی از اولویت های این سازمان باشد چراکه کارهای ماندگار اثربخشی مناسب تری برای جوانان خواهد داشت.

وی بیان کرد: امروز ارائه کار فرهنگی همراه با خلاقیت باید در دستور کار بسیج مداحان باشد و همه ظرفیت ها در این خصوص به کارگیری شود.

کریمی یادآور شد: توجه به اقشار مختلف مردم با توجه به اینکه مداحان با آحاد مردم در ارتباط هستند از اولویت های دیگر این سازمان مهم و تاثیرگذار است.

فرمانده سپاه روح الله افزود: با توجه به دستورالعملی که برای کارهای فرهنگی در نظر گرفته شده ۱۶ هدف و ۵۴ نتیجه برای کارهای فرهنگی باید همواره مدنظر باشد که این اهداف و نتایج با محوریت ارزش های اسلامی و تکیه بر اسلام ناب محمدی است.

وی با اشاره به اینکه امروز زمان خلق نوآوری و خلاقیت در کارهای فرهنگی است چراکه کاری برای جوانان اثربخش خواهد بود که با ابتکار اجرا شود.

کریمی گفت: نگاه مقام معظم رهبری به جایگاه مسجد یک اولویت ویژه و مهم است و این موضوع را معظم له در بیاناتی که در جمع ستاد کنگره داشتند به وضوح به آن اشاره کردند.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب مسجد جایگاه حل مشکلات مختلف مردم،معیشت،آموزش،فرهنگ و سایر دغدغه های مردم و جامعه را داشت که باید این جایگاه دوباره احیاء و تقویت شود اضافه کرد: کارکردهای مختلف مسجد دوباره باید احیاء شوند و این یک اولویت مهم است تا بتوانیم جوانان بیشتری را به مساجد سوق دهیم.

وی ادامه داد: اگر کارکردهای مسجد دوباره احیاء شوند و به جایگاه مساجد ابتدای انقلاب و زمان دفاع مقدس باز گردند قطعا همه مشکلات در قالب مسجد حل خواهند شد و بدین جهت کلیه برنامه های فرهنگی باید در قالب مسجد برگزار شوند.

فرمانده سپاه روح الله گفت: کار فرهنگی اگر با ارزش های اسلامی پیوند داشته باشد قطعا ماندگار خواهد شد و خداوند به آن برکت خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه امروز فرهنگ غرب رسوا شده و با توجه به حوادثی که امروز مشاهده می کنیم به وضوح استیصال و نابودی فرهنگ غرب را می بینیم بیان کرد: حوادث امروز در غرب و به خصوص قیام مردمی در آمریکا نشان دهنده این است که تفکر غرب به سمت فروپاشی می رود و این فروپاشی از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی آغاز شده و امروز به اوج خود رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار