دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان مرکزی:

کشت شاهدانه در تمام شهرستان های استان ممنوع شد/ ضرورت استفاده از شبکه شاد برای آموزش مبارزه با مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان مرکزی گفت: با توجه به شرایط کرونایی و طراحی نرم افزار شاد توسط آموزش و پرورش برنامه ریزی ها برای بهره برداری از این نرم افزار در راستای آموزش و مبارزه با مواد مخدر در حال انجام است.
کد خبر: ۹۲۴۷۹۵۸
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ احمد ملک حسینی دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان مرکزی در جلسه در شورای هماهنگی با مواد مخدر استان مرکزی گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی سال در این ایام برخی از نقاط در استان مرکزی اقدام به کشت مواد مخدر همچون شاهدانه می‌کنند که برای جلوگیری از این کار نیاز به یک همبستگی و وحدت همه‌جانبه داریم.

ملک حسینی اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به اینکه برخی از کشاورزان متقاضی کشت قانونی شاهدانه بودند این کار در برخی نقاط انجام می‌شد اما امسال به توجه به برخورد جدی با این کار مجوز هیچ‌گونه کشت شاهدانه وجود ندارد.

وی ادامه داد: مجوز کشت شاهدانه در سال گذشته یک تداخل با برخورد غیرقانونی با این کار را ایجاد کرده بود که در همین راستا کشت‌های چند صد هکتاری در فراهان و تفرش انجام شد.

دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان مرکزی بیان کرد: امسال خوشبختانه با هماهنگی انجام‌شده هیچ‌گونه مجوز کشت نداریم و امیدواریم این موضوع بتواند در راستای ریشه‌کن کردن آن مؤثر باشد.

وی در ادامه افزود: طرح یاری گران مبارزه با مواد مخدر که از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی‌شده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد اما در کمیته فرهنگی مبارزه با مواد مخدر جایگزینی‌هایی برای این طرح برنامه‌ریزی‌شده است.

ملک حسینی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش استان در راستای اقدام فرهنگی و آموزشی یک کار بسیار خوب و به‌موقع انجام داد که جای تقدیر دارد گفت: اداره آموزش و پروش با راه‌اندازی یک سامانه جامع بیش از ۱۴ هزار نفر از کارمندان، معلمان، اولیاء و مربیان را در راستای مبارزه با مواد مخدر آموزش دادند که بیش از ۷ هزار نفر نیز در آزمون این سامانه شرکت داشتند و شاهد بازخوردهای بسیار خوبی بودیم.

دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان مرکزی بیان کرد: همچنین با توجه به شرایط کرونایی و طراحی نرم افزار شاد توسط آموزش و پرورش برنامه ریزی ها برای بهره برداری از این نرم افزار در راستای آموزش و مبارزه با مواد مخدر در حال انجام است.

وی اضافه کرد: آموزش در بحث مبارزه با مواد مخدر یک موضوع مهم محسوب می شود که باید حمایت همه جانبه در این خصوص انجام شود.

ملک حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی در خصوص برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر منتظر اعلام نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم که به محض اعلام نظر برنامه ها به شکل حضوری و یا غیرحضوری اطلاع رسانی خواهد شد.تجدید نظر و استفاده از خلاقیت در برنامه ها یک امر ضروری است که باید جدی گرفته شود و با توجه به شرایط کرونایی باید برنامه ها بیشتر در حوزه فضای مجازی انجام شوند و نیاز است از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان مرکزی از راه اندازی مرکز غربالگری معتادین در طی چند روز آینده و تحویل به  پلیس خبر داد و گفت: مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد طبق دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی شدند و جلسات NA آغاز به کار کردند و استان مرکزی جزء اولین استان هایی است که این جلسات را شروع کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار