انبارلویی در گفت و گو با بسیج:

دیوان محاسبات وظایف خطیری در صیانت از بیت المال دارد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دیوان محاسبات ظیفه خطیری در صیانت از بیت المال دارد که اختیارات وسیعی هم به این نهاد داده شده است، به طور مثال دیوان محاسبات خودش دادستان و قاضی مجزا از قوه قضاییه دارد.
کد خبر: ۹۲۴۷۹۲۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

دیوان محاسبات وظایف خطیری در صیانت از بیت المال داردکاظم انبارلویی معاون سیاسی حزب موتلفه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به وجود ساختار های فساد زا در کشور اظهار کرد: درهر یک از قوای سه گانه یک دستگاه نظارتی پر قدرت وجود دارد که می توانند حافظ بیت المال مسلمین باشند.

او با بیان اینکه اولین دستگاه نظارتی در دولت وجود دارد، گفت: سازمان حسابرسی در دولت می تواند در خط مقدم برخورد با دست اندازی به بیت المال باشد، اما این سازمان در دولت تا کنون هیچ فعل موثری در صیانت از بیت المال نداشته است.

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه دومین دستگاه نظارتی سازمان بازرسی کل کشور است، تاکید کرد: این سازمان هم وظیفه صیانت از بیت المال و نظارت بر حسن اجرای قوانین دارد، که اقداماتی نسبتا خوبی را انجام داده است.

انبارلویی با تاکید بر اینکه سومین دستگاه نظارتی دیوان محاسبات است، تصریح کرد: این نهاد وظیفه خطیری در صیانت از بیت المال دارد که اختیارات وسیعی هم به این نهاد داده شده است، به طور مثال دیوان محاسبات خودش دادستان و قاضی مجزا از قوه قضاییه دارد.

او افزود: مجلس یازدهم باید دیوان محاسبات را فعال کند و مقام معظم رهبری هم در پیام خود به مجلس برفعال بودن قوه قانونگذاری تاکید داشتند، اگر مجلس بتواند دیوان محاسبات را فعال کند بخش اعظمی از اقدامات مربوط به مبارزه با فساد رخ می دهد، اما غیر از این مجلس از طریق تحقیق و تفحص و نظارت بر اجرای قوانین و طرح سوال می تواند باهشدار کشور را به سمت شفافیت پیش ببرد.

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: شفافیت و مبارزه با فساد بستگی به توانایی نمایندگان مجلس و درک وظایف نمایندگی که دارند بر می گردد، زیرا اگر نمایندگان مجلس فعال باشند و نظارت لازم را بر دستگاه های دولتی داشته باشند، می توانیم گام های موثری در جهت مبارزه با فساد برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات