هانی زاده در گفت و گو با بسیج:

شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات بسیار کم است/ انجمن الکترال ها در نهایت رئیس جمهور را انتخاب می کنند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: معتقدم شانس ترامپ برای پیروز در انتخابات بسیار کم است، اما نباید فراموش کرد که انجمن الکترال و دارندگان کارت الکترال در انتخابات آمریکا تعیین کننده هستند.
کد خبر: ۹۲۴۷۸۵۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات بسیار کم است/ انجمن الکترال ها در نهایت رئیس جمهور را انتخاب می کنندحسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درمورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اظهار کرد: تحولات اخیر جهانی و به ویژه ایالات متحده آینده تاریکی فرا روی دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات 2020 قرار داده است، که اولین مسئله در این باره وضعیت کرونا است.

او ادامه داد: در حال حاضر تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده از 120 هزار نفر تجاوز کرده است و بیش از 2 میلیون نفر هم درگیر این ویروس هستند که این مسئله نشان دهنده شکست ترامپ در مدیریت بحران کرونا است.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به خروج ایالات متحده از سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: این اقدام حاکی از غیر منطقی و غیر عقلانی بودن سیاست ترامپ است که باعث شده بیشتر انتخاب کنندگان از او روی گردان شوند و روی به جو بایدن رقیب اصلی ترامپ بیاورند.

هانی زاده گفت: نکته دیگری که به عنوان پاشنه آشیل انتخابات 2020 ایالات متحده وجود دارد، مسئله قتل جورج فلوید فرد سیاه پوست آمریکایی و تضاهرات پس از آن است، خشونت غیر قابل پذیرش پلیس آمریکا و استفاده دونالد تراپ از گارد ملی برای سرکوب تضاهرات مردمی موجب شده شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات 2020 به پایین ترین سطح ممکن برسد.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه محبوبیت دونالد ترامپ حتی در میان سفید پوستان نژاد پرست هم کاهش یافته است، تاکید کرد: معتقدم شانس ترامپ برای پیروز در انتخابات بسیار کم است، اما نباید فراموش کرد که انجمن الکترال و دارندگان کارت الکترال در انتخابات آمریکا تعیین کننده هستند و مجموعه 558 نفری، که این افراد در نهایت رئیس جمهور را انتخاب می کنند شامل لابی صهیونیستی و نژاد پرستان ایالات متحده می شوند.

او با اشاره به اینکه نقش این افراد فراتر از نقش مردم در انتخابات است، گفت: بنظر می رسد که در آخرین لحظه ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که منجر به انتخابات دونالد ترامپ شود، اما در انتخابات مستقیم مردم قطعا ترامپ رأی بسیار پایین تری نسبت به جو بایدن دریافت می کند، اما در کل مجموعه انتخابات در اختیار صاحبان کارت الکترال است.

هانی زاده افزود: تا کنون همه گزارشات و نظر سنجی ها حاکی از این است که دونالد ترامپ شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات ندارد و اگر اتفاقاتی رخ ندهد ترامپ شکست خواهد خورد، معتقدم با توجه به التهابات اخیر آمریکا که تاثیر مستقیم با انتخابات آمریکا دارد، این کشور را در خطر فروپاشی و قرار می دهد، زیرا برای اولین بار چیزی در حدود 32 ایالات در آمریکا دست به تضاهرات زده اند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: تا کنون 100 ها نفر در این اعتراضات کشته شده اند که در تاریخ آمریکا کم سابقه بوده است از این سو موضوع انتخاب رئیس جمهور آمریکا یک موضوع حاشیه ای است و موضوع مهم فروپاشی ایالات متحده است، حتی در این شرایط ممکن است انتخابات هم برگزار نشود، زیرا آمریکا به سمت جنگ داخلی، کشتار، خشونت حرکت خواهد کرد.

او درمود اقدامات لازمی که جمهوری اسلامی ایران باید انجام دهد، تصریح کرد: ایران باید از طریق رسانه ها جنایت های تیم دونالد ترامپ را برای مردم ایران به تصویر بکشانند و منتشر کنند، همچنین سیاست انتظار را در پیش بگیرند، زیرا 4 ماه آینده زمان سرنوشت ساز و مهمی برای آمریکا و جهان است، که پس از آن تا زمان انتخابات ایالات متحده اتفاقات دراماتیک زیادی در ایالات متحده رخ خواهد داد.

هانی زاده تاکید کرد: در مدت مذکور مشخص می شود که دونالد ترامپ و تیم اش می توانند که این بحران بی سابقه را محار کنند یا اینکه آمریکا و به دنبال آن متحدان منطقه ای که دارد به سمت فروپاسی خواهند رفت، با توجه به این موضوع مسئله برجام یک مسئله حاشیه است ولی باید منتظر بود، اما اگر آقای بایدن در انتخابت پیروز شود قطعا مسئله برجام بر مدار توجه قرار خواهد گرفت زیرا او قول داده است، آمریکا به برجام باز گردد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار