خبرهای داغ:
امام جمعه آبیک:

در مسیر طلبگی انگیزه‌مند بودن بر مستعد بودن اولویت دارد

حجت الاسلام امینی گفت: در مسیر طلبگی انگیزه مند بودن نسبت به مستعد بودن از اولویت بالاتری برخوردار است.
کد خبر: ۹۲۴۷۸۳۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام امینی امام جمعه آبیک در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه زینبیه (س)  در همایش رسم پروانگی اذعان کرد: در مسیر طلبگی انگیزه مند بودن نسبت به مستعد بودن از اولویت بالاتری برخوردار است.

وی ادامه داد: افرادی بودند نظیر علامه بزرگوار صاحب تفسیر شریف المیزان، علامه طباطبایی که در ابتدای راه ظاهراً خیلی مستعد برای دریافت علوم حوزوی نبودند، اما در اثر شدت علاقه به این مسیر و توسل به اهل بیت (ع) مورد عنایت خاصه حضرت رضا (ع)قرار گرفت و چنان استعداد بی نظیری نصیبشان شد که تفسیری چنین متقن که نه قبل و بعد ایشان در باب قرآن چنین تفسیری نگاشته نشده است.

امام جمعه آبیک بیان کرد: نپرداختن به انگیزه طلبگی در ابتدای راه و در طی این مسیر، آفات سنگینی به همراه دارد؛ کسانی که به طلبه بودن خود افتخار نکنند خیلی آرام سلب توفیق می شوند و بدتر آنکه ممکن است بعد از مدتی از این لباس خارج بشوند و سهمگین تر آنکه در اثر این سلب توفیقات دچار قساوت قلب شده و علیه کیان دین و طلاب مواضع ناصواب بگیرند که نظیر این افراد را در هر سه مرتبه فی الحال میشود در جامعه نظاره کرد.

امینی تبیین کرد: انگیزه مند شدن و مباهات به سربازی امام زمان (عج) نیاز به تامل در نکات مثبت این سلک دارد؛ توجه بفرمایید! نوعا افراد به آن دستگاه و یا فردی که به او خدمت می کنند منتسب میباشند؛ مثلاً برخی افتخارشان این است که نیروی فلان اداره یا فلان فرد مهم در کشور هستند؛ طلاب باید با سری بر افراشته و سینه ستبر به خود افتخار کنند که نیروی اول شخص عالم خلقت در روی زمین یعنی امام زمان (عج)هستند.

وی افزود: دیگر وجهی که باید در آن تأمل داشت اثرگذاری یک طلبه در عالم است؛ ما در عالم خلقت کارهای مهمی داریم اما باید ببینیم مهمترین کار عالم چیست؟ برای مثال در یک خودرو موتور، چرخ ها و سایر اجزای ضروری، قطعاً مهم هستند. اما با اهمیت تر از همه اینها آن راننده ای است که بناست این خودرو را هدایت کند. در عالم نیز مشاغل و تخصص های مختلفی برای زندگی بشر ضروری به نظر می‌رسد؛ مانند پزشکی، مهندسی و ... اما اگر به نیکی توجه کنیم، همه زحمات افراد مختلف برای سلامت انسان و بهره مندی از امکانات، به جهت سعادت و لذت بردن از دنیا و آخرت است.

امینی تصریح کرد: ممکن است فردی در اوج سلامت جسمانی باشد اما به خاطر هدایت ناصحیح، ناامید از دنیا تا مرز خودکشی پیش رود. یا افرادی که در اوج تمکن مالی و بهره مندی از بروز ترین امکانات دنیا باشند اما به خاطر مبانی غلط فکری و عدم مهارت های لازم برای ارتباط صحیح با خدا و خلق خدا بهره درستی از امکاناتشان نبرند؛ اینجاست که عالمان دینی باید شأن جایگاه خود را بدانند که مهم ترین کار عالم هدایت و رهبری امت است که به عهده آنها گذاشته شده است.

 

امام جمعه آبیک در خاتمه بیان کرد: اگر طلاب با پرداختن و تامل در ویژگی ها و برجستگی های خاص این مسیر نورانی، انگیزه مند حرکت کنند آن زمان است که یکی پس از دیگری استعدادهای آن‌ها مکشوف شده و خود احساس می‌کنند مورد عنایت ویژه خداوند متعال قرار گرفته اند. باید نیک بدانیم که بالاترین تبلیغ و جاذبه برای ترغیب افراد شایسته به سمت مسیر نورانی طلبگی، انگیزه مند بودن و نشاط طلبه های حوزه علمیه می باشد.

 

1001/پ30/ب

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها