خبرهای داغ:

تلاش هر ایرانی برای پاسداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود درهدر پیامی تاکید کرد: هر ایرانی برای پاسداشت فرهنگ پهلوانی که مبتنی بر تمدن غنی ایرانی است و گسترش ورزش زورخانه‌ای که برای ما فراتر از ورزش أهمیت دارد و به میراث فرهنگی ناملموس تبدیل شده، باید کوشا باشیم.
کد خبر: ۹۲۴۷۵۷۶
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
تلاش هر ایرانی برای پاسداشت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ایبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زور خانه‌ای پیام تبریکی به شرح ذیل صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
۱۷ شوال به مناسبت سالروز مبارزه دلاورانه و جوانمردانه امام علی (علیه السلام) با عمر بن عبدود و شکست دشمن و سربلندی اسلام، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامیده شده است.
آنچه مسلم است ثبت جهانی فرهنگ پهلوانی و ایین ورزش  زورخانه‌ای در سازمان  یونسکو به عنوان میراث فرهنگی ناملموس، افتخاری  ماندگار محسوب می‌شود و هدیه فرهنگی ایرانیان به فرهنگ جهانیان است.
فرهنگ پهلوانی  و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد، بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از آن اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و  تسری آن در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر آل الله بویژه مولا علی(ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.
هر ایرانی برای پاسداشت فرهنگ پهلوانی که مبتنی بر تمدن غنی ایرانی است و گسترش ورزش زورخانه‌ای که برای ما فراتر از ورزش أهمیت دارد و به میراث فرهنگی ناملموس تبدیل شده، باید کوشا باشیم.
در این بین آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در کلیه ورزش‌ها باشیم.
اینجانب با گرامی داشتن مقام ارزشمند و فاخر پهلوانان و مروجان فرهنگ پهلوانی و گسترش  دهندگان ورزش زورخانه ای، ١٧ شوال که در تقویم ملی ایران به عنوان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای به ثبت رسیده را به تمامی ورزشکاران، پهلوانان و دوستداران این فرهنگ مانا و آنان که با صداقت و صلابت شرایط در عرصه ورزش را برای ایجاد رقابتی سالم همراه با هیجان و در عین حال حفظ اخلاق اسلامی و پهلوان صفتی را در سطح شهرستان پهلوان پرور شاهرود فراهم می‌آورند تبریک می‌گویم.
امید است مصادیق بارز مرامنامه پهلوانی از جمله، مهر، وفا، سخا، گذشت، عیب پوشی و مردم داری و اخلاص و ... روز به روز هم در عرصه  ورزش و هم  بیش از قبل در جامعه تسری یابد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار