خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

بیش از ۴۷ هزار هکتار کشت گندم آبی در استان/۲۲ مرکز خرید در استان پیش بینی شده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: ۴۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم آبی قرار دارد
کد خبر: ۹۲۴۷۵۵۶
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، در دومین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی که به ریاست محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین برگزار شد بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی طی یک دهه اخیر آموزش های زیادی در زمینه پاسداشت خاک و عدم آتش سوزی داشته و با توجه به اینکه آتش زدن مزارع جزو مصادیق جرم محسوب می شود اما اطلاعات ترویجی به کشاورزان ابلاغ شده است.

وی گفت: سال گذشته دو مورد آتش سوزی زمین بعد از برداشت از سوی کشاورزان داشتیم و به دنبال کاهش همین میزان هستیم. گاها کشاورز زمین را آتش نمی زند بلکه این کار از طریق مسافرین انجام می شود و امسال در ۲۵ هکتار مزارع جو آتش سوزی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: ۴۷ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم آبی قرار دارد و پیش بینی تولید استان ۳۳۵ هزار تن گندم در سال‌جاری است و تعهد ما به دولت تحویل ۲۲۰ هزار تن گندم است که این میزان قطعی است.

خمسه عنوان کرد: در ۸۸ هزار هکتار از اراضی گندم استان بحث مبارزه با سن گندم و ۳۸ هزار هکتار هم مبارزه با علف‌های هرز اتفاق افتاده که امسال به علت بارندگی‌های زیاد ما شاهد زاد و ولد آفت سن و رشد بیشتر علف‌های هرز بودیم.

وی افزود: خرید گندم بر عهده جهاد کشاورزی است که جلساتی در این زمینه برگزار شده و دو ستاد خرید در استان تشکیل شده و آموزش‌‌هایی هم به کشاورزان ارائه شده است و بحث خرید گندم از بهمن ماه آغاز شده است.

خمسه تصریح کرد: ۵۵۰ دستگاه کمباین برای برداشت گندم در استان نیاز است که سال گذشته ۴۴۰ دستگاه به صورت مهاجر و ۱۲۰ دستگاه بصورت بومی برای برداشت گندم اقدام کردند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: ۱۴ مبادی خروجی که ممکن است قاچاق گندم در آن اتفاق بیفتد در سطح استان شناسایی شد که همچون گذشته با همکاری پلیس برای پیشگیری از قاچاق گندم در این مبادی اقداماتی انجام خواهد شد و همچنین بخشی از گندم توسط دلالان خریداری می‌شود که تعدادی از آن‌ها را شناسایی کردیم و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

خمسه یادآور شد: قیمت خرید گندم، سال گذشته ۱۷۰۰ تومان بود که امسال مبلغ ۲۵۰۰ تومان تعیین شده است و در تلاش هستیم تا کشاورزان را برای فروش گندم به بخش دولتی، ترغیب کنیم و در همین راستا ۲۲ مرکز خرید در استان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: مورد دیگر که موجب ایجاد نگرانی شده باتوجه به اینکه بعد از عید زمزمه آزادسازی ارز دولتی بوجود آمده و احتمال اینکه قیمت گندم بالا رود وجود دارد که در این زمینه میدان خشکبار به بحث خرید گندم ورود می یابد و موجب اخلال در خرید گندم می شود.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار