خبرهای داغ:
یادداشت/

امام خمینی (ره)؛ حقیقتی همیشه زنده است

امام خمینی (ره)؛ حقیقتی همیشه زنده است که آغازگر فصل جدید از رویش‌های مکتب اسلام در ابعاد مختلف آن است.
کد خبر: ۹۲۴۷۴۳۳
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸

امام خمینی (ره)؛ حقیقتی همیشه زنده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در تاریخ و برهه‌ای که تشکیل حکومت اسلامی و حتی نقش‌آفرینی دین در مسائل حکومتی کم رنگ و حتی محال به نظر می‌رسید امام خمینی (ره) توانست حکومتی بر پایه دین ایجاد کند و این مدل نظام دینی اربابان قدرت و ثروت را چنان شوکه کرده است که از ابتدا برای اضمحلال آن هر اقدام و تلاشی که می‌توانستند انجام دادند ولی اراده خدای متعال برای شکوفایی این نظام مقدس باعث رشد و تعالی آن شده است.

یکی از ابعاد اندیشه و عمل امام خمینی (ره) رویکرد ایشان در مقابل استکبار است؛ امام خمینی (ره) در این زمینه می‌فرمایند: «کسی که با گردن کشی و تجاوزگری مأنوس شد، خود و خدایش را فراموش می‌کند و خود را حقیقت می‌پندارد و خود را برتر از دیگران می‌بیند، لذا علم، قدرت، مکنت و... را برای خودش می‌داند و با ایجاد نظام‌های اقتصادی، سیاسی - اجتماعی مستکبرانه دیگران را به استضعاف می‌‌کشاند». امام خمینی(ره) می‌فرمود «رژیم پهلوی، نماد استکبار بود که به ملت تعدی و تجاوز می‌کرد». لذا باید توجه داشت استکبار با تمام توان و از تمام روش‌ها برای از بین بردن یک ملت و نظام استفاده خواهد کرد

لذا امام خمینی(ره) می‌فرمود: استکبار از همه کمین های نظامی، اقتصادی، سیاسی حمله می‌کند. باید همیشه و همه جا هوشیار باشیم و تکنیک‌هایمان را بروز کنیم تا بتوانیم در مقابل استکبار جدید بایستیم.

اما آنچه حائز اهمیت است روش‌های امام (ره) برای مقابله با هجمه‌های استکبار است که در این زمینه اصولی را بیان کردند که از آن جمله می‌توان به مبارزه دائمی با نظام استکبار، آمادگی همیشگی و همه جانبه، توجه به قدرت الهی در حمایت از مومنان، وحدت و اتحاد در مقابل دشمن، داشتن طرح و برنامه برای مبارزه، نیت الهی داشتن در اقدامات و ... از دستورات امام (ره) برای مقابله با استکبار اشاره کرد.

جواد قاسم آبادی

مدیر عقیدتی حوزه شهید مبارکی

ارشد اندیشه سیاسی در اسلام

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار