خبرهای داغ:
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان خبر داد

راه‌اندازی دومین تابلوی نمایشگر کیفیت هوای استان همدان در ملایر

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: تابلوی نمایشگر کیفیت هوای شهرستان ملایر به عنوان دومین تابلو بعد از همدان افتتاح شد.
کد خبر: ۹۲۴۷۳۱۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

راه‌اندازی دومین تابلوی نمایشگر کیفیت هوای استان همدان در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همزمان با فرا رسیدن هفته محیط زیست، دومین تابلوی نمایشگر کیفیت هوای استان همدان با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در ملایر راه‌اندازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان در این آیین اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست، این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

محسن جعفری‌نژاد بسطامی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در سطح استان به مناسبت هفته محیط زیست افزود: تابلوی نمایشگر کیفیت هوای شهرستان ملایر به عنوان دومین تابلو بعد از همدان افتتاح شد.

وی ادامه داد: این دستگاه کیفیت و شاخص‌های هوا را نشان می‌دهد که در صورت ناسالم بودن هوا، وضعیت هشدار به کمیته اضطرار استان همدان اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: این طرح با حدود ۷۰ میلیون تومان اعتبار با مشارکت و همراهی شهرداری ملایر اجرا شد.

وی تاکید کرد: نمایش اطلاعات کیفیت هوای این شهرستان موجب می‌شود مردم نسبت به حفظ هوای پاک و محیط زیست کمک بیشتری داشته باشند.

حسین بابایی شهردار ملایر نیز با اشاره به همکاری شهرداری در راستای حفظ محیط زیست و مدیریت شهری در نصب این دستگاه اظهار داشت: شهروندان نیز باید برای حفظ محیط زیست و شهری سالم و آباد همکاری لازم را به عمل آورند.

رییس حفاظت محیط زیست ملایر نیز گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش مسافرت‌ها، تا حدودی از فشار بر محیط زیست کاسته و روند آلودگی کمتر شده است.

عباس نجاری با اشاره به پایش مستمر واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی از نظر زیست محیطی افزود: با کمک و همراهی بخش خصوصی و آزمایشگاه‌های معتمد سازمان، پایش‌های محیط زیست از این واحدها بیشتر شده است.

رییس حفاظت محیط زیست ملایر ادامه داد: ۳۶ درصد صنعت استان همدان در ملایر است که انتخاب واحدهای سبز از بین واحدهای صنعتی و خدماتی یکی از برنامه‌های ما در آینده است.

وی برگزاری مسابقه حفظ محیط زیست در رشته‌های مختلف در فضای مجازی‌، بازدید از مناطق حفاظت شده، دیدار با خانواده شهدای محیط زیست و تقدیر از آنها را از مهمترین برنامه‌های هفته محیط زیست در ملایر عنوان کرد.

در این آیین همچنین نخستین نمایشگاه عکس حیات وحش ملایر نیز گشایش یافت که از ۱۸ تا ۲۳ خرداد در سرای فرهنگ و هنر واقع در خیابان شهید رجایی این شهر آماده بازدید علاقه مندان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار