خبرهای داغ:
با امضای تفاهم نامه همکاری محقق شد؛

همکاری حوزه علمیه و کمیته امداد برای خدمت به محرومان

کمیته امداد استان قزوین و حوزه علمیه خواهران قزوین با امضا تفاهم نامه همکاری، اجرای همکاری های مشترک را برای خدمت به محرومان آغاز کردند.
کد خبر: ۹۲۴۷۳۰۱
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در این تفاهم نامه که به امضای مدیریت حوزه علمیه خواهران و مدیرکل کمیته امداد استان قزوین رسید، مقرر شد در زمینه آموزش مباحث اعتقادی، سیاسی، معرفتی، اجتماعی و فرهنگی در قالب آموزش گروهی و یا با استفاده از شبکه های مجازی مطابق برنامه ارائه شده از سوی کمیته امداد، از ظرفیت مربیان خواهر طلبه برای همکاری با معاونت فرهنگی کمیته امداد استان استفاده شود.

مدیریت حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: طلبه های حوزه علمیه به واسطه تلاش های علمی و دینی ظرفیت های خوبی برای ارائه برنامه های آموزشی هستند.

حجت الاسلام رضا کاظم لو اضافه کرد: حضور این طلاب با داشتن توانایی علمی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و دینی به دریافت کنندگان آموزش کمک می کند تا با اطمینان بیشتری در این دوره های آموزشی حضور داشته باشند.

وی توضیح داد: حوزه علیمه دارای۶ مرکز است که رویکرد این حوزه ها علمی و فرهنگی است از این رو برای ارائه خدمت به کمیته امداد، از آمادگی لازم برخوردار هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین نیز اظهارکرد: اگرچه موضوع توانمندسازی نیازمندان و ارتقای سطح معیشت محرومان و ایجاد استقلال اقتصادی در خدمات این نهاد پیگیری می شود ولی اساس کار کمیته امداد فرهنگی است.

مهرعلی حق گویان خاطرنشان کرد: کارهای مختلفی صورت می گیرد ولی بدون داشتن پیوست فرهنگی هر اقدامی به هدف کامل و مورد انتظار نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: سیاست اجرایی کمیته بر این محور استوار است که باید کارها و اقدامات مختلف بر پایه فرهنگی دینی، ایران و اسلامی اجرایی شود تا بتوانیم نتیجه مطلب تر را از برنامه ها شاهد باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از مددجویان کمیته امداد استان قزوین را خانم ها تشکیل می دهند، کمیته امداد تلاش می کند تا پس از واگذاری پرونده زنان سرپرست خانوار به بانوان مددکار، برنامه های آموزشی را با حضور مربیان خانم اجرایی کند.

وی گفت: استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه به ما کمک می کند تا فرصت های علمی جدیدی را برای مددجویان به لحاظ ارتقای دینی و فرهنگی فراهم کنیم.

حق گویان یادآورشد: کمیته امداد علاوه بر حوزه های علمیه با پارک علم و فن آوری ارتباط دارد و آماده هستیم تا از ظرفیت علمی دانشگاه ها نیز برای ارتقای زندگی مددجویان بهره ببریم.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها