سعد زعفری هشجین

استان اردبیل رکورددار تولید بذر ذرت کشور

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی استان اردبیل را رکورددار تولید بذر ذرت کشور دانست و گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تداوم حمایت از موسسات و شرکت‌های تولیدکننده بذر است.
کد خبر: ۹۲۴۶۷۲۴
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

استان اردبیل رکورددار تولید بذر ذرت کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جواد وفابخش در جلسه برنامه‌ریزی کشوری برای تولید بذر ذرت با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و مدیران زراعت و حفظ نباتات و تولیدکنندگان برتر ملی در اتاق جلسات معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی، استان اردبیل را رکورددار تولید بذر ذرت کشور دانست.

وی افزود: با توجه به نقش بذر به‌عنوان یک تکنولوژی مورد نیاز بخش کشاورزی و نظر به ضرورت حمایت از صنعت بذر که در طی سال‌های اخیر نقش مهمی در ارتقاء تولید کشور داشته، سیاست وزارت جهاد کشاورزی تداوم حمایت از موسسات و شرکت‌های تولیدکننده بذر است.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مقایسه با دیگر سازمان‌ها درسال گذشته در تولید بذر ذرت بسیار موفق عمل کرد و هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل در سال زراعی گذشته با تولید ۹هزار و پانصد تن بذر با کیفیت عالی که در مقایسه با سال ۱۳۹۶ باصددرصد رشد در سطح سه‌هزار و ۲۶۱ هکتار تهیه شده و بیش از ۹۰ درصد بذر مورد نیاز کشور را تامین کرده که این امر از خروج ارز جلوگیری کرده است.

وفا بخش از پرداخت و تسویه کلیه مطالبات یارانه بذر سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۳۲۷هزار و ۱۲۵ میلیون ریال خبر داد و گفت: از میزان مطالبات یارانه بذر سال گذشته نیز به میزان ۶۶۹ هزار و ۸۷۵ میلیون ریال به کلیه استان‌ها و موسسات تحقیقاتی پرداخت شده است.

خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این دیدار بیان کرد: در سال زراعی گذشته با تلاش کشاورزان و مجموعه این سازمان بعد از چندین سال، رکورد تولید ذرت بذری حاصل شد.

وی گفت: میزان تولید بذر ذرت بالغ بر ده هزار تن و با کیفیت عالی و قوه نامیه استاندارد بوده و نزدیک به نود درصد نیاز کشور به بذر ذرت تامین شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار