امام جمعه ابهر در گفت وگو با "بسیج" عنوان کرد

امام خمینی(ه) بنیانگذار جریان بیداری اسلامی در جهان است/رهبر معظم انقلاب بهترین جانشین برای سکانداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود

امام جمعه ابهر گفت:امام خمینی(ره)با افشای درنده خویی آمریکا و اسرائیل سبب بیداری اسلامی در منطقه گردید.
کد خبر: ۹۲۴۶۳۰۶
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷
حجت الاسلام جعفر رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، اظهار داشت: امام با توجه با اخلاصی که داشت عملکرد و رهنمودهایشان همواره برای ما درس اخلاق و عبرت است چرا که اخلاق امام به مانند سیره و سنت پیامبر(ص) و قرآن بود.

وی با بیان اینکه امام روحی ذلت ناپذیر و ستم ستیزداشتند، ادامه داد: امام روی بعد عقلانیت مردم را محوری ترین پایه و اساس می دانستند. امام اعتقاد داشت، قدرت منهای ملت، یک قدرت پوسیده است. و لذا حکومت اسلامی را بهترین مدل برای اداره کشور می دانست.

رحیمی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)با افشای درنده خویی آمریکا و اسرائیل سبب بیداری اسلامی در منطقه گردید،افزود:ایشان در مقابل دشمن مثل کوه می ایستاد و از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد می کرد. در حقیقت حضرت امام با این نامگذاری پروژه آشتی ناپذیری خود با آمریکا تاکید می کند و آن را سازش ناپذیری بین اسلام و کفر دانسته و همین مهم سبب شده که کشور ایران به مرکز بیداری و مقابله با استکبار در جهان تبدیل شده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه عاقل بودن،دوراندیشی،محتاط بودن و دشمن شناسی از ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره)می باشد،گفت: امام در هر زمان به وظیفه دینی و اخلاقی خود عمل کرده و خود را عبد و غلام حلقه به گوش خداوند می دانست و هر وظیفه دینی را احساس می کرد،با شجاعت و قاطعیت انجام می داد و در این وظیفه شناسی امید و توکل خالص به خداوند داشت و حکومت ولایی را که فرش معرفی کرده بودند عرشی معرفی کرد.

رحیمی افزود: در اندیشه سیاسی امام اسلام قبل از آنکه دین معنویت باشد دین سیاست است امام سیاستش عین دیانتش بود و می فرمود اسلام دین سیاست است و در تفکری وی "من ساس بغیر فقه ،فقد ارتطم فی الربا".

وی بیان داشت:امام چگونه زیستن و حکومت بر دلها را به ما آموخت و در بحران غرب ظهور نمود تا ظهور منجی بشریت را وعده دهد.

امام جمعه ابهر به آغاز سی و یکمین سال رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای اشاره کرده و افزود: امروز اگر ما با یک عینک واقع بینی به واقعیات نگاه کنیم می بینیم که این رهبر عزیز به شایستگی توانسته اند سکان انقلاب اسلامی را هدایت کنند و اگر بخواهیم مروری بر درایت ها و مدیریت های معظم له داشته باشیم دهها و صدها کتاب هم جوابگو نخواهد بود.

وی گفت: اگر امروز در آستانه تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته و تاثیرگذار در جهان هستیم اگر بحران های داخلی و خارجی ،مهار و مدیریت شده است ،جز عنایت های الهی و تدبیر مقام معظم رهبری و ولایت مداری مردم نمی توان دلیل دیگری برای آنها متصور کرد. در یک بررسی کوتاه می توان فهمید این سکاندار کشتی انقلاب اسلامی، با وجود طوفانهای تند سیاسی در منطقه جهان ،انقلاب را به سلامت به ساحل نجات رهنمون کرده است و دشمنان نظام از این درایت و هوشمندی ،انگشت حیرت به دهان گرفته اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار