خبرهای داغ:
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین

موکب داران در سایت trii.ir ثبت فعالیت کنند/ مطابق ابلاغ وزارت بهداشت اقدام می کنیم

کبودوند گفت: تا این لحظه ابلاغ خاصی در خصوص پیاده روی اربعین از سوی ستاد پیشگیری از کرونا و وزارت بهداشت نداشته ایم اما اگر در آن دوره زمانی پیک بیماری رخ دهد طبق ابلاغ وزارت بهداشت عمل خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۲۴۵۸۰۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حامد کبودوند رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین برگزار شد، با اشاره به بخشنامه جدید ساماندهی و برنامه ریزی که توسط  ستاد اربعین و وزارت کشور در خصوص مواکب اربعینی سال ۹۹ صادر شده است اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و دغدغه همه علاقه مندان، نوع برگزاری پیاده روی اربعین ۹۹ برای موکب داران، کاروان داران و زائرین متفاوت خواهد بود و این موارد ابلاغ ستاد مرکزی اربعین می باشد.

 

وی توضیح داد: همه عزیزانی که در قالب موکب دار فعالیت می کنند چه آنهایی که در گذشته پروانه کسب کرده بودند و چه کسانی که در نظر دارند موکب به ثبت برسانند باید به سامانه trii.ir مراجعه و اقدام خود را ثبت کنند.

 

کبودوند با توضیح این موضوع که خروج هر نوع کالایی از مرز جمهوری اسلامی به عراق ممنوع است و صرفا کالاهایی که در این سایت ثبت شده اجازه خروج از کشور را دارند، گفت: موکب داران از ۶ خرداد تا روز ۱۵ مرداد مهلت دارند در این سایت ثبت نام کنند.

 

این مسوول یادآور شد: با توجه به این موضوع که در سال های گذشته دیده شده برخی از احساسات مردم سواستفاده می کنند و نذورات مردم را با حساب های جعلی دریافت می نمایند هر موکب باید شماره حساب های خود را در این سایت ثبت کند و هر شماره حسابی جز آنچه ثبت شده به مردم اعلام گردد مسدود خواهد شد.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین بیان کرد: با توجه به استقبال گسترده کاروان ها در سال گذشته امسال کاروان ها در سامانه سجا ثبت می شوند لذا کسانی که به زیارت همراه با کاروان تمایل دارند، باید در سجا ثبت فعالیت کنند تا از این طریق از خدمات اسکان، روادید و بیمه و خدمات پذیرایی بهره ببرند. هیات مذهبی و پایگاه های بسیج و کاروان های مربوط به حج و زیارت می توانند در این سامانه فعالیت داشته باشند.

 

این مسوول با اشاره به شرایط خاص بیماری کرونا گفت: ما امیدواریم اعزام به صورت عادی برگزار شود و تا این لحظه وزارت بهداشت و ستاد پیشگیری از کرونا مصوبه خاصی نداشته اند اما اگر پیک جدیدی رخ دهد رفتار ما متناسب با پروتکل ابلاغیه وزارت بهداشت خواهد بود.

 

کبودوند در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: سال گذشته تعهد ما ایجاد ۲۰۰۰ اسکان و پذیرایی در نجف، ۲۰۰۰ خدمات مشابه در کربلا و ۱۷ هزار اسکان و وعده غذایی در حرم طفلان مسلم و استان مسیب بود.

 

وی افزود: به یاری خداوند موفق شدیم در شهر کربلا ۳۲۵ هزار و ۹۳۰ نفر خواب اسکان و یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۵۰۰ وعده غذایی توسط ۱۷ موکب  ارائه کنیم.

 

این مسوول ابراز کرد: در نجف ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر خواب اسکان و ۳۲۸ هزار و ۹۰۰  وعده غذایی توسط ۳ موکب ارائه گردید و در سامرا که هیچ تعهدی نداشتیم توانستیم ۵ هزار و ۵۰۰ نفر خواب اسکان ایجاد کنیم. همچنین در طریق الحسین از نجف به کربلا ۸ موکب قزوینی دایر بود که ۵۴ هزار و ۴۷۵ نفر خواب و ۷۳۵ هزار وعده غذایی به زوار ارائه دهیم. 

 

کبودوند در خاتمه  اذعان کرد: در شهر مسیب که شهر زوار قزوینی نیز می باشد ۱۷ موکب از استان قزوین حضور داشتند که ۴۳ هزار و ۲۳۰ نفر خواب اسکان و ۳۸۹ هزار و ۴۲۲ وعده غذایی پذیرایی انجام شد و علاوه بر خدمات اسکان و پذیرایی ۹۰۰ میلیون تومان خدمات پزشکی به ۵ هزار و ۶۰۰ نفر به صورت خدمات درمانی و ۱۰۰ نفر خدمات در زمینه دندان در ۲ موکب پزشکی ارائه شد.

 

۱۰۰۴/گ۳۰/ب

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار