خبرهای داغ:
به مناسبت سوم خرداد،

دیدار فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با خانواده شهیدان میرکریمی+ تصاویر

فرماندهی و مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه شاهرود و هیئت همراه به مناسبت سوم خرداد با خانواده شهیدان میرکریمی دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۲۴۳۲۶۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، فرماندهی و مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه شاهرود به همراه جانشین و معاونت تعلیم و تربیت بسیج و مسئولین بسیج سازندگی و بسیج رسانه سپاه ناحیه شاهرود با مادر شهیدان میرکریمی دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار که به مناسبت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر انجام شد، مادر شهیدان میرکریمی به بیان خاطراتی از شهیدان پرداخت و بر تداوم راه شهدا تاکید کرد و افزود: سپاه و بسیج همیشه پای کار انقلاب و ولایت هستند و باید در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند.
رقیه سادات کریم الحسینی اظهار کرد: همسر سید علی میر کریمی اهل همین روستا بود و بعد از شهادت سه فرزندم سید محسن، سید علی اصغر و سید محمود نشان ملی ایثار دریافت کرد، او از کودکی بعد از فوت پدرش برای کارگری به علی آباد کتول رفت و شاگرد نانوا شد، همه خواهر برادرهایش ازدواج کرده بودند و باید مخارج مادرش را هم تامین می‌کرد به همین دلیل کفیل مادر شد و بعد از معافی از سربازی با من ازدواج کرد.
وی ادامه داد: بعد از انقلاب پسر‌ها عضو بسیج شدند، سید ابوالفضل که در جهاد کار می‌کرد سه سال در جبهه بود و بعد از جانبازی به ناچار در شهر ماند و در اداره برق مشغول به کار شد.
مادر شهیدان میرکریمی از خاطرات سه فرزند شهیدش و کودکی هایشان گفت و تاکید کرد: محل خدمت سید محسن مهران بود و ۲۹ اردیبهشت سال ۶۵ در حمله نیرو‌های منافق و عراقی زخمی شد، دوستانش سعی می‌کنند او را به پشت جبهه برسانند، اما او آماده عروج بود. بعد از حمله مجدد رزمندگان اسلام و باز پس گیری مهران بعد از ۴۰ روز پیکر پاک شهید بر می‌گردد.
این مادر شهید از خاطرات فرزندانش سید محمود که در خرمشهر شهید شد و حجت الاسلام سید علی اصغر که در بانه به شهادت رسید هم می‌گوید و عنوان کرد: همسرم هم در این دوران به عنوان آشپز پشت جبهه در حال خدمت بود.
کریم الحسینی با تاکید بر اینکه اگر می‌توانستم خودم هم برای برپا ماندن این انقلاب جان فدا می‌کردم بهترین خاطره زندگیش را دیدار خصوصی با مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: در این دیدار که بهترین اتفاق زندگیم بود انگشتر و عبای رهبر را هدیه گرفتم.
وی از دختران و مادران این مرز و بوم خواست یاد و خاطره شهدا و از جان گذشتگی‌های آنان را از یاد نبرند و با انجام کار‌ها و رفتار‌هایی که دور از شأن یک زن مسلمان است خون شهیدان را پایمال نکنند.
حجت الاسلام والمسلمین عیسی سلیمانی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه در سخنانی با تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران با اشاره به سخنان رهبر انقلاب و امام راحل در باب مقام شهید و خانواده شهدا بر توجه به این مهم تاکید کرد.
سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم نیز در این دیدار با بیان اینکه خانواده شهدا چشم و چراغ این نظام و انقلاب هستند بر توجه به خانواده شهدا تاکید کرد و افزود: سپاه و بسیج تلاش دارند تا فرهنگ ناب ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.
در پایان این دیدار با اهدا هدیه از خانواده شهدا تجلیل گردید.
لازم به ذکر است طلبه شهید سید علی اصغر میرکریمی فرزند علی متولد ۱۳۴۳ روستای قلعه نو خرقان که در سال ۱۳۶۱ در جاده سردشت-بانه به فیض شهادت رسید.
شهید سیدمحمود میرکریمی متولد علی آباد گرگان در سال ۱۳۴۱ در سال ۱۳۶۱ در عملیات بیت المقدس در جاده اهواز-خرمشهر به فیض شهادت نائل شد.
شهید سیدمحسن میرکریمی متولد ۱۳۴۵ متولد علی آباد گرگان در سال ۱۳۶۵ در مقابل تک دشمن در مهران در باغ کشاورزی مهران به شهادت رسید.
این شهدا در گلزار شهدا دهستان قلعه نو خرقان در کنار همرزمان شهیدشان آرام گرفتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار