خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین

طرح طلایه داران صلح و سازش از ۱۵ خرداد اجرا می شود

حجت الاسلام قدرتی گفت: طرح طلایه داران صلح و سازش که از سوی استان مطرح شده بود، از بین پیشنهادات ارائه شده در سطح کشور انتخاب شد و از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شد که از ۱۵ خرداد این طرح به طور پایلوت در استان قزوین انجام شود.
کد خبر: ۹۲۴۳۲۱۹
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، شورای اداری استان با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد.

 

حجت الاسلام قدرتی رئیس دستگاه قضا استان قزوین در این مراسم ضمن تقدیر از حضور مردم در رزمایش کمک مومنانه گفت: فعالیت های انجام شده در بحث رزمایش کمک مومنانه و بیماری کرونا  نشان می دهد که عواطف انسانی مردمی بسیار روشن است.

 

وی گفت: یکی از اخلاقیاتی که در این ماه باید داشته باشیم این است که خطا پوش بوده و عفو و گذشت را در جامعه نهادینه کنیم. 

 

مسوول ارشد قضایی استان اظهار کرد: در روابط اجتماعی بسیاری از اتفاقات موجود به این علت است که بخشش و گذشت در کشور وجود ندارد که سیصد هزار پرونده در استان به ازای هر چهار نفر یک پرونده و حدود ۱۸ میلیون پرونده در کشور بیانگر این امر است در حالی که فرهنگ دینی، ما را به عفو و گذشت و صلح دعوت کرده است.

 

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: با توجه به ورود آیت اله رییسی، امیدی به جامعه نسبت به نظام بازگشت و نظام هنوز روی آرمان‌های انقلاب محکم ایستاده و به برکت خون شهدا مسیر برای ما روشن است.

 

وی افزود: بیشترین زندانی ها به دلیل وجود پرونده های دادسرا است و با توجه به این امر طرح طلایه داران صلح و سازش که از سوی استان مطرح شده بود، از بین پیشنهادات ارائه شده در سطح کشور انتخاب شد و از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شد که از ۱۵ خرداد این طرح به طور پایلوت در استان قزوین انجام شود.

 

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: در طرح طلایه داران صلح و سازش، پیش از صدور حکم یک مرحله قبل از دادرسی قضایی بنام صلح و سازش روی پرونده ها انجام شود تا مشکلات به حداقل برسد.

 

رئیس کل دادگستری قزوین تصریح کرد: با اجرای این طرح در حال حاضر برای اولین بار ۱۳ هزار پرونده معوقه ای که در استان داشتیم، بیش از شش هزار طرح بررسی و صدور حکم شد.

 

وی ادامه داد: در تمام ادارات، اصناف، شهرک های صنعتی، واحد‌های نیروی انتطامی، روستاها، نواحی سپاه و غیره با سرعت و دقت بیشتر و بدون هیچ هزینه ای واحد‌های طلایه داران صلح و سازش ایجاد خواهد شد تا با اختیاراتی که دارند بتوانند به پرونده ها ورود یابند که این امر موجب کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضا و کاهش مددجویان در زندان ها می شود‌ و در صورت موفقیت این طرح در سطح کشور اجرا می شود.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار