در یادداشت مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد خمینی شهر مطرح شد:

راه حلی ساده برای بزرگترین مشکل بشر

آری اهل دل هرگز سحرهای این ماه شریف را از دست نخواهند داد. ماه رمضان، سحر، دعا و تلاوت قران، شب‌های قدر و ایام شهادت مولی الموحدین کلیدواژه‌های رحمت الهی است که باید آنها را مغتنم شمرد و ضمن استغفار و توبه، از خدا رفع بلایا و گرفتاری‌ها و بخصوص تعجیل فرج صاحب العصر را بخواهیم .
کد خبر: ۹۲۴۱۷۱۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مجتبی جعفری مدیر کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در یاداشتی با عنوان "مشکلی بزرگ و راه حلی آسان" می‌نوسید:

راه حلی ساده برای بزرگترین مشکل بشر

ویروس کرونا مشکلی بسیار بزرگ و عالمگیر است. اما این ویروس به اعتراف همه پزشکان و متخصصان جهان،  یک راه حل بسیار آسان دارد و آن عبارت است از رعایت بهداشت فردی و شستشوی مداوم دستان.  مشکلی به این بزرگی که جهانی را مختل کرده است یک راه حل بسیار بسیار آسان دارد.

آنچه بیان شد یک نمونه ملموس و محسوس بود از مشکلات بسیار بزرگ دیگری که راه حل آسان دارد.

بزرگترین مشکل بشریت، دوری از خدا و غفلت از او و پشت کردن به خداست و هر آنچه مشکل در برابر بشر قرار گرفته است از همین غفلت از خداست. انسان اگر گناه و معصیت می‌کند، به این دلیل است که حضور خدا را احساس نمی‌کند و اگر انسان دچار انواع بیماری‌های روانی و مشکلات اخلاقی شده است، همه و همه به خاطر دوری از خداست. همه مشکلات به این دلیل  است که انواع شرک و کفر خفی و جلی، بشریت را گرفتار کرده است.

اما این مشکل بزرگ بشر نیز، مثل ویروس کرونا یک راه حل بسیار ساده دارد و آن عبارت است از شستشوی روح. آن راه حل چیزی نیست جز توبه و بازگشت به سوی خدا، آن راه حل چیزی نیست جز استغفار. با استغفار، انسان می تواند به خدا باز گردد مشکلات دوری از خدا را مرتفع کند و سایر مشکلات روحی، روانی و جسمی خود را با این شیوه مداوا کند. بنابراین جا دارد در این ماه خدا و ماه استغفار، انسان گمشده در عصر مدرن، خود را بازیابد  و به خدای خود برگردد.

آری ما باید از فرصت باقیمانده ماه مبارک رمضان بیشترین استفاده را بکنیم و به فطرت اولیه خود برگردیم، در ماه استغفار بیاییم باخدا صادقانه گفت و گو کنیم، اشتباهات گذشته خود را با او در میان بگذاریم و از او طلب مغفرت کنیم. خداوند منتظر بازگشت بنده است و این فرصت هایی که رو در روی ما قرار می دهد به خاطر همین است که او انتظار می کشد که بنده او بازگردد و استغفار کند. به خصوص که لیالی قدر را در پیش داریم. این ایام و لیالی رمضان، بهترین فرصت هایی است که در طول سال برای انسان فراهم می شود.

استغفار، بر اساس آیات قران و روایات اهل بیت، آثار فراوان دارد. از جمله آثار استغفار می توان به جلوگیری از عذاب الهی، آمرزش گناهان، افزایش روزی و فرزندان، عمر طولانی و... اشاره کرد.

از همه فرصت‌های ماه رمضان بخصوص سحرهای این ماه باید برای استغفار، بهره گرفت. آری اهل دل هرگز سحرهای این ماه شریف را از دست نخواهند داد. ماه رمضان، سحر، دعا و تلاوت قران، شبهای قدر و ایام شهادت مولی الموحدین کلیدواژه های رحمت الهی است که باید آنها را مغتنم شمرد  و ضمن استغفار و توبه، از خدا رفع بلایا و گرفتاریها و بخصوص تعجیل فرج صاحب العصر را بخواهیم انشاءالله.

آری، ویروس کرونا اگر آسیب زا بود، اگر آسیب زد، اگر مشکل آفرید و اگر بسیاری از افراد را گرفتار و مبتلا کرد، اما درس هایی هم داشت. آنچه تقدیم شد یکی از درس های بزرگ این ویروس منحوس بود.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

ارسال نظرات