خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان:

معراج پیامبر (ص) آیت و نشانه‌ای برای اثبات نبوت ایشان بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: معراج پیامبر (ص) از شگفت‌انگیزترین ماجرا های اسلام بوده و آیت و نشانه‌ای برای اثبات نبوت ایشان بود.
کد خبر: ۹۲۴۱۰۰۳
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸

معراج پیامبر (ص) آیت و نشانه‌ای برای اثبات نبوت ایشان بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام مسیح‌اله عبدی در  جلسه اخلاق در  سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: معراج پیامبر (ص) از شگفت‌انگیزترین ماجرا های اسلام بوده و آیت و نشانه‌ای برای اثبات نبوت ایشان بود.

وی افزود: معراج اردوی خصوصی و بازدید علمی پیامبر بود، برنامه‌ای عظیم و به یاد ماندنی از سوی پروردگار عالم که این برنامه بنا به درخواست خود پیامبر (ص) بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: هدف معراج کسب معرفت و رشد معنوی و دیدن آیات عظیم الهی بود، گرچه پیامبر(ص) عظمت خدا را شناخته بود و عظمت آفرینش را می‌دانست.

وی ادامه داد: این سفر شبانه بود چون اسراء آورده شده یعنی سفر شبانه و اگر روز بود تعبیر به سیر می‌شد، همچنین چون عبد آمده یعنی جسم و جان پیامبر(ص) در این سفر بوده است.

عبدی افزود : خداوند پیامبر (ص) را در این سفر مخاطب ساخته و دستورات مهمی می فرمایندکه این خطابات  به احادیث قدسی مشهور گردیده است.

وی گفت: معراج که در قرآن هم به آن تصریح شده در دو مرحله اتفاق افتاده است؛ در مرحله اول از خانه ام هانی خانه دختر ابی طالب  خواهر حضرت علی (ع) به همراه جبرئیل و میکائیل و اسرافیل از مسجد الحرام تا مسجد الاقصی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان تصریح کرد: مرحله دوم  از مسجد الاقصی تا آسمان هفتم می‌رود و به جایی می‌رسد که احدی جز خداوند متعال حضور نداشته است حتی جبرائیل عرض می‌کند اگر قدمی جلوتر بگذارم می‌سوزم؛ در آسمان هفتم گفتگوی میان خداوند و پیامبر(ص) شکل می‌گیرد و مسائل اخلاقی  چون رضا،  توکل، نکوهش دنیا، روزه، محبت به مستمندان و ویژگی‌های اهل آخرت و اهل دنیا سخن به میان آمده است.

وی بیان کرد: در این شب پیامبر (ص) نماز مغرب و عشا را در مسجد الحرام خوانده و سپس به معراج رفت و یک ساعت و نیم قبل از اذان صبح بازگشت و بعد از کمی استراحت برای نماز صبح بلند شد و به مسجد الحرام رفت و بعد از نماز تحیت نماز صبح را خواند، بعد از نماز صبح حضرت علی (ع) آمد و بدون مقدمه معراج را بر پیامبر (ص) تبریک گفت و بخشی مراحل معراج را برای پیامبر(ص) تعریف کرد.

عبدی افزود: این نشان از عظمت امیر المومنین(ع) و همراه بودن حضرت با پیامبر(ص) در تمام مراحل سفر معراج بوده است، در این زمان بود که پیامبر(ص) فرمود:  یا علی (لحمک لحمی. جسمک جسمی).

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار