خبرهای داغ:

بازگشایی مساجد منتخب شاهرود فقط در مراسم شب‌های قدر به مدت دو ساعت

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از اعلام و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری در مساجد منتخب جهت برگزاری مراسم شب‌های قدر خبر داد
کد خبر: ۹۲۴۰۷۱۵
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
بازگشایی مساجد منتخب شاهرود فقط در مراسم شب‌های قدر به مدت دو ساعتبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر بینش از اعلام و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری در مساجد منتخب جهت برگزاری مراسم شب‌های قدر خبر داد و گفت: مساجد منتخب فقط در مراسم شب‌های قدر به مدت دو ساعت بازگشایی شده است و این بازگشایی به معنای بازگشایی دائمی مساجد نمی‌باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود درباره پروتکل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر بیان کرد: برای مراسم شب‌های قدر، مساجد منتخب علاوه بر این‌که باید بتوانند پروتکل‌های مساجد را رعایت کنند، در قسمت سرپوشیده مسجد حداکثر با ۲۵ درصد جمعیت به صورت صف نماز جماعت و در فضای باز با فاصله یک متری افراد از یکدیگر، پذیرش افراد را برای مراسم انجام بدهند.
وی ادامه داد: همچنین سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح نیز باید توسط خود افراد آورده شود و خانم‌ها نیز باید همراه خود چادر شخصی داشته باشند.
وی افزود: استفاده از ماسک و دستکش برای مردم الزامی و پذیرایی و پخش نذورات هم ممنوع است.
معاون امور بهداشتی درباره نظارت‌ها نیز گفت: بسیج مساجد و محله‌ها، هیات امنای مساجد و امام جماعت مساجد نیز با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه هماهنگی خواهند داشت تا مراسم شب‌های قدر برگزار شود.
بینش ادامه داد: پروتکل مساجد که در سایت مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت وجود دارد هم باید رعایت شود. گندزدایی مکان‌ها قبل و بعد از حضور مردم باید انجام شود. توصیه می‌کنیم افراد سالمند و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند و کسانی که پرخطر هستند به مساجد نروند و از منزل مراسم احیا را داشته باشند.
لازم به ذکر است که زمان بازگشایی دائمی مساجد از طرف ستاد مدیریت ملی کرونا بر طبق پروتکل‌های بهداشتی متعاقبا اعلام خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار