خبرهای داغ:
معاون سیاسی استاندار قزوین :

برای پیشبرد شعار سال باید کار جهادی کرد/تحقق شعار جهش تولید با فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه استان امکانپذیر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: تحقق شعار جهش تولید که از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری انتخاب شده است با فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه استان امکانپذیر است.
کد خبر: ۹۲۳۸۹۵۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شورای اداری بخش رودبار الموت غربی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال گذشته را به رونق تولید و امسال را به جهش تولید نامگذاری کردند که به معنای شتاب بخشیدن به کارها برای رسیدن به شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی است.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد شعار سال باید ابتدا کار جهادی کرد، افزود: این بدان معنا است که باید تلاش‌های خود را مضاعف کرده و ظرفیت مستعد مناطق استان را به فعلیت برسانیم یعنی به عنوان مثال در منطقه‌ای مانند الموت باید به حوزه کشاورزی بیشتر بها داد.

حبیبی ادامه داد: همچنین برای پیشبرد پروژه آبزی پروری در رودخانه شاهرود، ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن ماهیان آبزی در نظر گرفته شده که مطالعه چهار هزار تن آن به پایان رسیده است و باید برای پیشبرد کار از سرمایه گذاران در این مسیر دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه جهش تولید به صنعتی شدن و به روز بودن کشاورزی مکانیزه نیاز دارد، افزود: این به معنای آن است که صنعت و صادرات ما باید به روز باشد و شیوه‌های نوین آبیاری و صرفه جویی آب را در کشاورزی خود مورد توجه قرار دهیم.

حبیبی با بیان اینکه در الموت ظرفیت‌های خوب و بالقوه‌ای وجود دارد که باید آن را فعال کرد، تصریح کرد: مکمل توسعه صنعت و کشاورزی ما بخش خصوصی است که باید بستر آن را در این راه آماده کنیم و دولت هم تمام تلاش خود را بر این مساله معطوف ساخته است.

وی با بیان اینکه سهم تخصیص ۲۵ میلیون متر مکعبی آب برای این منطقه در حال پیگیری است، اضافه کرد: دولت کسب و کارهای کوچک و آسیب دیده از کرونا و حوادث غیر مترقبه را با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و امهال سود وام‌های بانکی مورد حمایت قرار می‌دهد.

حبیبی یادآور شد: نگاه دولت به عمران و آبادانی روستاها جلوگیری از مهاجرت روستاییان است و در این راه اقدامات خوبی از جمله گازرسانی به ۸۵ درصد روستاهای استان را انجام داده و ۳۵ روستای منطقه رودبار الموت غربی نیز امسال از این نعمت بهره مند خواهند شد.

این مسوول با اشاره به مشکلات این منطقه، اضافه کرد: درصدد شبانه روزی کردن مرکز درمانی این منطقه هستیم و درخصوص آسفالت راه، حل مشکل فاضلاب و بهسازی گردنه بهرام آباد نیز اقدامات لازم در حال انجام است.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار