خبرهای داغ:
در حال حاضر :

47 مرکز نیکوکاری در استان قزوین فعالیت می کنند

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر 47 مرکز نیکوکاری در استان قزوین فعالیت می کنند که محل فعالیت 13 مرکز نیکوکاری شهر قزوین است.
کد خبر: ۹۲۳۸۷۴۰
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فرزاد فرهادی در دیدار با رئیس شورای شهر قزوین بیان کرد: شهرهای جدید ایجاد می شود و نوع خدمت رسانی به نیازمندان در بخش هایی نیاز به حضور دارد ولی سیاست کمیته امداد امام خمینی (ره) گسترش مجموعه اداری خویش نیست.


وی ادامه داد: براساس سیاست های فعلی آنچه در گسترش خدمت رسانی کمیته امداد امام (ره) دنبال می شود، گسترش بازوان مردمی و اجرایی کار انفاق و نیکوکاری است.


معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: مطالعات صورت گرفته نشان می دهد باید برای رفع محرومیت و فقرزدایی برنامه ریزی و سیاست های جبرانی را اجرایی کرد ولی این اقدام با افزایش نظام اداری محقق نمی شود.


وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) گسترش فعالیت های خود را با روش هایی چون تعامل با موسسات خیریه مجاز و دارای کارنامه روشن عملکردی، ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری و توسعه خدمات غیرحضوری پیگیری می کند.


فرهادی تصریح کرد: در واقع کمیته امداد امام (ره) استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های مردمی و سپردن کارها به مردم را برای گسترش فعالیت های خود انتخاب کرده است چراکه معتقدیم هر کجا کار را به مردم سپرده ایم، نتیجه آن خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر بوده است.


وی عنوان کرد: ایجاد مراکز نیکوکاری اقدامی است که با جدیت پیگیری می کنیم، تلاش می کنیم ظرفیت های محلی مردمی با محرویت مساجد به ایجاد مرکز نیکوکاری منجر شود تا خود مردم وارد عرصه نیکوکاری شوند.


معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر 47 مرکز نیکوکاری در استان قزوین فعالیت می کنند که محل فعالیت 13 مرکز نیکوکاری شهر قزوین است.


وی تأکید کرد: مراکز نیکوکاری متشکل از افراد معتمد محلی هستند که از مشکلات و ظرفیت های محله آگاهی دارند بنابراین می توانند به خوبی پل ارتباطی اغنیاء و فقرا باشند.


فرهادی خاطرنشان کرد: اطعام مهدوی در دو نقطه از شهر آغاز شده است که تاکنون بیش از 10 هزار پرس غذا طبخ و توزیع شده که قرار است 66 هزار پرس غذا نیز طبخ و توزیع شود.


وی توضیح داد: با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از کرونا، لبیک به ندای رهبری برای کمک مومنانه در این نهاد با عنوان "رزمایش همدلی برای ایران همدل" اجرایی شده که در این زمینه مراکز نیکوکاری نقش برجسته ای دارند.


در ادامه مقرر شد اعضای شورای شهر از یک مرکز نیکوکاری بازدید کرده و برای ایجاد چنین مرکزی همکاری و مشارکت داشته باشند.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار