خبرهای داغ:
مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان خبر داد

اجرای پویش «میانداران سلامت» طی ۵ مرحله در همدان

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان با بیان اینکه پویش «میانداران سلامت» با پای کار آوردن خیرین و ثبت نام از علاقمندان کار جهادی کار خود را شروع کرد، گفت: تاکنون ۵ مرحله از این پویش انجام شده است.
کد خبر: ۹۲۳۸۵۳۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

اجرای پویش «میانداران سلامت» طی ۵ مرحله در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مصطفی میرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: فعالیت های انجام شده در هیئت رزمندگان ثارالله همدان در سه ماه اخیر باعث جریانی در دیگر هیئت‌های کشور شد.

وی با بیان اینکه هیئت رزمندگان ثارالله همدان به عنوان یک جریان‌ساز در برخی از اتفاقاتی که برای اولین بار در کشور افتاد معرفی شد، گفت: این فعالیت‌ها در قرارگاه خاتم الاوصیاء رصد می‌شود.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان بیان کرد: این هیئت به عنوان هیئت اول میاندار خدمت در کشور معرفی شده است که این خود نویدبخش یک هیئت پویا است.

وی گفت: این هیئت یک هیئت مردمی است و با تمام توان از کمک‌های مردمی که به آن می‌شود کار می‌کند و کمک خاصی از ارگان خاصی دریافت نمی‌کند.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان افزود: هیئت ثارالله همدان محلی است برای افرادی که دوست دارند مانند یک رزمنده در جنگ نرم و جنگ سخت کار جهادی انجام دهند.

وی با بیان اینکه هیئت رزمندگان ثارالله بعد از ورود جوانان اولین کار جهادی خود را در اردیبهشت سال ۹۸ در خوزستان شروع کرد، گفت:این هیئت در این اقدام طی ۶ روز خدمات ارزنده‌ای ارائه داد.

میرزایی با بیان اینکه در اسفند ماه سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا به کشور و دستورالعمل مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر چیزی که به سلامت جامعه و عدم شیوع این بیماری کمک کند یک حسنه است، گفت: هیئت تعطیل و تبدیل به یک حسینیه مجازی شد.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که اگر هیئتی‌ها میانداران عرصه معنوی و مذهبی هستند، می‌توانند در اتفاق‌های اجتماعی نیز میاندار باشند، ابراز داشت: پویش «میانداران سلامت» توسط هیئت راه‌اندازی و اکثر حسینیه‌های کشور تبدیل به یک کارگاه شده است.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان با بیان اینکه پویش «میانداران سلامت» با پای کار آوردن خیرین و ثبت‌نام از علاقمندان کار جهادی کار خود را شروع  کرد، تصریح کرد: تاکنون ۵ مرحله از این پویش انجام شده است.

وی ادامه داد: طی سفند ماه ضدعفونی معابر و ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، ضد عفونی آسایشگاه سالمندان، توزیع ۲هزار پک بهداشتی در مرحله اول انجام شد.

* راه‌اندازی ۵ کارگاه دوخت لباس مدافعان سلامت و گان و ماسک

میرزایی با بیان اینکه در مرحله اول این پویش خیرین حدود ۵۵ میلیون تومان کمک کردند، افزود: مرحله دوم نیز در اوایل فروردین ماه امسال با راه‌اندازی پنج کارگاه دوخت لباس مدافعان سلامت و گان و ماسک که ۴ کارگاه در همدان و یک کارگاه در لالجین بود، آغاز شد.

وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها در حال حاضر نیز فعال هستند و به صورت رایگان برای ستاد مردمی مبارزه با کرونا و بیمارستان سینا و بعثت خدمات می‌دهند، عنوان کرد: توسط این پنج کارگاه حدود ۵۰ هزار عدد ماسک و ۳ هزار و ۸۰۰ لباس مدافعان سلامت دوخته شده است.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان ابراز داشت: در مرحله دوم کمیته هیئت مردمی ستاد مردمی مبارزه با کرونا و تولیدات رسانه‌ای با موضوع دعوت وعاظ و مداحان برای کمک به ستاد فعال شد و ۲۰ هیئت در بحث شعار «اشتقاق قلوب» کنار هم کارهای متعددی را انجام دادند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات توزیع یک هزار بطری آبمیوه‌های طبیعی ویژه بیماران کرونایی و کادر درمان بیمارستان سینا و بهشتی و آسایشگاه سالمندان و معلولین بود که برای اولین بار در شهر همدان انجام شد.

میرزایی با بیان اینکه مرحله سوم پویش «میانداران سلامت» در نیمه شعبان و در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر «کمک مومنانه» به فقرا برگزار شد، ابراز داشت: در مرحله اول ۲۷۰ بسته غذایی به ارزش هر بسته ۳۵۰ هزار تومان توزیع شد و مرحله دوم در نیمه ماه رمضان با برآورد ۸۰۰ بسته مواد غذایی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: مرحله چهارم این پویش در قالب رزمایش خدمت مومنانه، جمعه‌های ماه رمضان در روستاهای محروم همراه با غربالگری سلامت، ویزیت رایگان، داروخانه، تزریقات، مشاوره، لحظات شاد برای کودکان، اطعام کل روستا و بیان احکام انجام می‌شود.

* تهیه و توزیع روزانه ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان ابراز داشت: در این روستاها خانه عالم و خانه بهداشت وجود ندارد که مشکل روستاها را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحله پنجم در آشپزخانه اطعام و نذری «علی یاوران» از اولین شب جمعه ماه مبارک انجام شده است، گفت: روزانه حدود ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم برای افطار طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

میرزایی یادآور شد: در کنار کارهای جهادی و خدمت‌رسانی ۱۴ختم جمعی قرآن، ۱۴هزار ختم جمعی صلوات، چله جمعی زیارت عاشورا، آموزش سواد رسانه در ۱۰ هیئت در استان، آموزش تجربی پرستاری ۱۰ خادم، چهار مرحله سرکشی از بیمارستان سینا و عرض خداقوت و خواندن دعای توسل از دیگر فعالیت‌های هیئت است.

وی با بیان اینکه هیئت رزمندگان یک نمونه از دیگر هیئت‌های در حال فعالیت همدان است، گفت: هیئت رزمندگان ثارالله همدان با سبقه خود که در همه عرصه‌ها از جمله دفاع مقدس و صحنه‌های مورد نیاز ورود پیدا کرده است امروز نیز با حضور طیف جدید از جوانان همان رویه را انجام می‌دهند.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان گفت: خدا را شاکر هستیم که توانستیم خود را در جرگه روایت حضرت علی(ع) قرار دهیم که فرمودند جهاد دری است از درهای بهشت که خداوند آن را به روی اولیای خود گشوده است.

وی با بیان اینکه کشورهای دیگر با مشکلات خاص دست و پنجه نرم می‌کنند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با کمک‌های مردمی و جوان خود کار را پیش می‌برد.

میرزایی با بیان اینکه کار دیگر هیئت ثارالله همدان حضور در خوابگاه دانشجویان خارجیان مقیم ایران و اهدای بسته فرهنگی و بهداشتی تحت عنوان گروه‌های جهادی ـسفیران رأفت اسلامی» بود که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد، گفت: شاید این افراد به عنوان یک سفیر در کشور خود این کار را نشر دهند و جریان‌ساز باشند.

وی تصریح کرد: در پویش «میانداران سلامت» حدود ۳۸۰ نفر از خانم بانوان و آقایان به عنوان خادم ثبت‌نام کرده‌اند که هر جا لازم باشد بکارگیری می‌شوند.

*ساخت اپلیکیشن «امام حسنی‌ها» توسط هیئت رزمندگان همدان

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان با بیان اینکه کاروان شادی را مانند نیمه شعبان در نیمه ماه مبارک رمضان نیز خواهیم داشت، گفت: در مجمع خانه سرود کشور از این کار یک کار مبتکرانه و جدید یاد شد.

وی ورود مردم و تشکل‌ها و هیئت‌های مردمی را در بحث کنترل و کاهش ۷۵ درصدی بیماری بسیار موثر دانست و گفت: تاکنون بیش از۲۰۰ میلیون تومان کمک نقدی از طرف خیرین به این پویش کمک شده است.

میرزایی افزود: برای جلوگیری از موازی کاری در بحث کمک مومنانه، از خانواده‌های شناسایی شده کدملی گرفته می‌شود و در سامانه ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کنار کمک مومنانه ۴ اجاره بها به مبلغ ۲ میلیون پرداخت شده است و این کار ادامه دارد، گفت: اپلیکیشنی توسط هیئت رزمندگان در حال ساخت است با عنوان «امام حسنی‌ها» برای تام سال که در این اپلیکیشن نیازمندی‌ها توسط نیازمندان و اهدای نذورات و جمع‌آوری کمک‌ها توسط خیرین و مردم اعلام خواهد شد.

مسئول هیئت رزمندگان ثارالله همدان با اشاره به حمایت هیئت رزمندگان از ۱۱۰هزار نفر در کمک مومنانه گفت: آمادگی کمک به تعدادی از دانش‌آموزان نیازمند بازمانده از آموزش مجازی را نیز داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار