خبرهای داغ:

جشن گلریزان سیل زدگان سیستان و بلوچستان در دانشگاه صنعتی شاهرود

جشن گلریزان سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان در زورخانه دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۱۴۸۲۵
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جشن گلریزان سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان در زورخانه دانشگاه صنعتی شاهرود با حضور امام جمعه شاهرود، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، اساتید، کارمندان، دانشجویان و جمعی از مدیران و پهلوانان و پیشکسوتان شهرستان برگزار شد.
پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و پخش سرود ملی و عرض خیر مقدم توسط دکتر نیکوفرد رئیس انجمن ورزش باستانی دانشگاه صنعتی، ورزشکاران با ضرب مرشد حسنی و مرشد نصرتی وارد گود شدند و پس از آن ورزش باستانی با طنین ضرب زیبا و اشعار دلنواز به اتمام رسید.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود ضمن خیرمقدم در این مراسم با شکوه، اشاره کرد: باران سیل آسا در ۱۹ دی آغاز و در سه روز به مقدار ۳۱ برابر کل سال قبل بارید و سد‌ها به نحوی سرریز شد که در کمتر از یک روز سیل زدگان زراعت، باغ، دام و حتی خانه خود را از دست دادند و به دنبال آن حدود ۸ هزار هکتار باغ، ۱۲ هزار هکتار سبزی و صیفی جات و ۸ هزار دام نابود و ۱۴ شهرستان درگیر سیل شد. حدود ۵۰۰ روستا زیر آب رفت یا در محاصره سیل قرار گرفت و حدود ۲۰۰۰۰ واحد مسکونی آسیب دید و متاسفانه برق و آب آشامیدنی و راه‌های ارتباطی قطع شد.
دکتر محمد مهدی فاتح ادامه داد: امروز در معرض یک آزمایش بزرگ هستیم و هیچ تضمینی نیست در جایی که ما هستیم سیل، زلزله یا حادثه طبیعی خانمان سوزی رخ ندهد، پس باید همدیگر را دریابیم.
وی تاکید کرد: سیل زدگان به خدا پناه بردند و انگار خداوند آدرس آن‌ها را به شما داد و شما با افتخار به عنوان یک ایرانی پاسخ دادید.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه جشن گلریزان در دانشگاه از دو هفته پیش آغاز شده است و از کمک‌های نقدی همکاران و دانشجویان عزیز به مبلغ حدود ۱۲۰ میلیون تومان تقدیر نمود و اظهار کرد: تاکنون سه کامیون اقلام کمک‌ها در منطقه توزیع شده است. فاتح از دانشجویانی و همچنین نیرو‌های شرکتی در این اقدام خیرخواهانه در این کار بزرگ مشارکت نمودند تقدیر نمود.
وی از دکتر امیر جلالی، دکتر فیروزی، دکتر شجاعی و دکتر نصر برای جمع آوری کمک‌ها تشکر کرد و از دکتر عرب امیری، دکتر یونسیان، آقای قرایی، آقای اعظمی و آقای محمد خانی بخاطر سفر به منطقه و رساندن کمک‌ها به سیل زدگان قدردانی نمود و در پایان از دکتر نیکوفرد و ورزشکاران باستانی دانشگاه و مرشد حسنی برای برگزاری مراسم گلریزان قدردانی و از پهلوانان و پیشکسوتان به بزرگی یاد نمود.
در پایان این مراسم با ضرب آهنگین، نوای مرشد و نثار گل، دورگردانی ترمه آغاز شد و کمک‌های نقدی حاضرین به مبلغ حدود ۱۲ میلیون و ششصد هزار تومان جمع آوری شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار