تفاهم نامه 3 جانبه ارائه خدمات مشاوره ای و وکالتی به جامعه کارگری و کارفرمایی کشور

در تفاهم نامه 3 جانبه ای که میان سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به امضا رسید، جامعه کارگری و کارفرمایی کشور از خدمات مشاوره ای و وکالتی بهره مند می شوند.
کد خبر: ۹۲۱۳۵۵۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

به گزارش سرویس بسیج کارگری  خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، صبح امروز مراسمی با حضور علی حسین رعیتی فرد، مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه،  در سالن همایش های سایپا دیزل برگزار گردید.

در این مراسم به منظور ارائه خدمات مشاوره ای و وکالتی به جامعه کارگری و کارفرمایی تفاهم نامه ای به امضا رسید.

با امضا این تفاهم نامه بستر مناسب برای ارائه خدمات حقوقی و کارشناسی توسط وکلا و کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه در جهت تسهیل حل و فصل اختلافات، پرونده های جامعه کارگران و کارفرمایان فراهم شد.

دکتر رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند جمهری اسلامی ایران در برابر رژیم ستم شاهی، از دستاورد های انقلاب اسلامی در این 41 سال گفت و افزود: دشمن تمام تلاش خود را انجام میدهد تا تلاش های ایران را بی ثمر و پوچ جلوه دهد و همه دستاورد های انقلاب را زیر سوال ببرد و در این راه از تمام امکانات خود استفاده میکند.

 

دکتر رعیتی فرد در تشریح ابعاد این تفاهم نامه گفت: با امضای این تفاهم نامه جامعه کارگری و کارفرمایی میتوانند به جهت طرح کلیه دعاوی و انجام امور کارشناسی خود از خدمات مشاوره ای و وکالتی وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه استفاده نمایند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به اختلافاتی که ممکن است در قراردادها بوجود بیایید افزود:جامعه بزرگ کارگری و کارفرمایی در کلیه اختلافات خود در قرارداد هایی که منعقد می نمایند، می توانند شرط داوری و حل اختلاف توسط داور منتصب مرکز را در قراردادهای خود درج نمایند.

رعیتی فرد در ادامه افزود: این تفاهم نامه زمینه ای را فراهم میکند تا در اجرای برنامه های آموزشی، برگزاری همایش های علمی در زمینه های حقوق اقتصادی و بررسی مشکلات حقوقی شرکت های تولیدی در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار و ارائه راهکار عملیاتی، طرفین از ظرفیت های یکدیگر استفاده نمایند.

حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایام مبارک دهه فجر را تبریک و یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و شهید سرافراز اسلام سپهبد سلیمانی را گرامی داشت و بیان کرد: نقش کارگران در در چهل سال گذشته به سه بخش تقسیم میشود، زمان ایجاد انقلاب و مبارزه با طاقوت و همراهی و پیروی از امام راحل همگام با دیگر مبارزان، در مقطع جنگ تحمیلی کارگران دوش به دوش مردم در تمام صحنه های جنگ نقش داشتند که رهبری هم میفرمایند کارگران در همه صحنه های انقلاب با بصیرت و غیر حضور داشتند.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی که توسط دشمن به کشور تحمیل شده گفت: اکنون هم که در جنگ اقتصادی هستیم، کارگران در حوزه کار و تولید در دفاع از انقلاب در خط مقدم جبهه هستند که با همت و اراده قوی که دارند از پس این شرایط برخواهند آمد.

دکتر علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه در سخنانی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر و قدردانی بابت برگزاری این مراسم و امضا تفاهم نامه گفت: از دغدغه های ما و آیت الله رئیسی در قوه قضائیه به حداقل رساندن پرونده های قضایی بوده و سعی و تلاش مجموعه قوه قضائیه بر این است تا در دعاوی مطروحه حقی از کسی ضایع نگردد.

بهادری توجه ویژه به قشر ضعیف جامعه را از خواسته های رئیس قوه قضائیه برشمرد و عنوان داشت: در محاکم قضایی موضوعاتی مطرح می شوند که خوشایند نبوده، حال اگر یکی از طرفین دعوا کارگری باشد که سال های سال زحمت کشیده و به ناحق به دسترنج او تعرض شده این موضوع را تلخ تر هم می کند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمى و مشاوران خانواده قوه قضاییه در ادامه افزود: دفاع مناسب از حق نیازمند ورود متخصصین امین، کارآمد و مشاورین دلسوز است که می توان مسیر حرکت پرونده را هدایت کند و با تخصص و امانت داری، حامی مظلوم باشند.

 

موضوع تفاهم نامه:

ایجاد بستر مناسب و تعیین چهارچوب کلی همکاری ها و استفاده از ظرفیت علمی و اجرایی "مرکز"در زمینه ارائه خدمات حقوقی مناسب توسط وکلا و کارشناسان مرکز در جهت تسهیل حل و فصل اختلافات و پیگیری پرونده های حقوقی و کیفری جامعه کارگران و کارفرمایان (شاغل و بازنشسته) و خانواده محترمشانو بالا بردن فرهنگ صلح و سازش و کمک به کاهش ورودی پرونده های قضایی، مطابق قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران.

بخشی از شرح وظایف سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور:

- فراهم نمودن امکان استفاده بهتر جامعه کارگری و کارفرمایی از خدمات تفاهم نامه از طریق تارنمای اختصاصی سازمان
- هماهنگی توجیه و آموزش های لازم به اعضاء ستاد ملی و استانی در خصوص بهتر اجرا شدن طرح
- دریافت لیست محل های استقرار وکلا و کارشناسان از معاونت روابط کار و ارسال به استان ها

بخشی از شرح وظایف معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

- اطلاع رسانی و توجیه مراجع حل اختلاف استان ها از موضوع تفاهم نامه
- هماهنگی و همکاری لازم با ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور و تشکل های کارگری و کارفرمیایی به منظور تخصیص محل های استقرار وکلا و کارشناسان و ارائه فهرست آنها به سازمان بسیج کارگران و کارخانجات
- آموزش های تخصصی قوانین و مقررات کار و تأمین اجتماعی به وکلا با درخواست مرکز

 

بخشی از شرح وظایف مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه کشور

- در نظر گرفتن آموزش های تخصصی برای وکلا
- معرفی وکیل یا کارشناس جایگزین پس از احراز قصور یا تخلف وکیل یا کارشناس سابق
- استفاده افراد تحت پوشش از تحقیقات مرکز در هریک از موضوعات ارائه شده، براساس نرخ مصوب ستاد ملی و استانی
- پیگیری هرگونه اختلاف با وکلا و کارشناسان مرکز و قصور ایشان بر انجام امور محوله در راستای این تفاهم نامه پس از بررسی عملکرد مرکز استانی در خصوص موضوع، از طریق دبیر کمیسیون توسعه خدمات حقوقی و انعکاس نتیجه اقدام به ستاد ملی

انتهای پیام/

عکسها : 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار