خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

باید باور ما این باشد که مظلومیت از بسیج و مسجد رخت بربندد

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: باید باور ما این باشد که مظلومیت از بسیج و مسجد رخت بربندد، همان گونه که زمان جنگ از مسجد اعزام نیرو و کمک‌های مردمی صورت می‌گرفت.
کد خبر: ۹۲۰۰۴۸۸
|
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

باید باور ما این باشد که مظلومیت از بسیج و مسجد رخت بربنددمحمدتقی امیدی ساکت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی، اظهار داشت: در این دوره آموزشی همدان میزبان ۹ استان کشور است و این طرح در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مورد تأکید رهبری است، گفت: این طرح پیوند خانواده، مسجد و مدرسه است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان ابراز داشت: در این طرح مربی از مسجد بیرون می‌آید و به مدرسه می‌رود البته نه هر مربی و نه هر مسجد، بلکه مسجدی که نگاهش تربیتی باشد و هیئت امنای آن نگاه تربیتی داشته باشند، چنین مربی می‌تواند مدرسه و مسجد را وصل کند و در سه ماه تابستان که دانش‌آموز در اختیار خودش است ارتباطش را با مسجد قوی‌تر کند.

وی یادآور شد: باید باور ما این باشد که مظلومیت از بسیج و مسجد رخت بربندد، همان گونه که زمان جنگ از مسجد اعزام نیرو و کمک‌های مردمی صورت می‌گرفت.

امیدی‌ساکت تصریح کرد: آنهایی که به نوعی از انقلاب و نظام زاویه گرفتند، کسانی هستند که به نوعی از مسجد زاویه گرفتند.

وی با اشاره به بیانات رهبری، ابراز داشت: باید به دانش‌آموزان توجه شود که نیاز امروز مراکز آموزشی کشور است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه پرداختن به بسیج و بسیج دانش‌آموزی امری مهم است، تصریح کرد: اگر بسیج دانش‌آموزی مبدأ حرکت هر بسیجی باشد، آن گاه بسیج دانش‌آموزی موجب رشد و تعالی کل بسیج خواهد شد چراکه بسیج دانش‌آموزی بالقوه کل بسیج است و همه اقشار از بسیج دانش‌آموزی انشعاب می‌گیرند.

وی اضافه کرد: این بستر، بستر بسیار مهمی است که ما میزبانی ۹ استان هستیم و حدود ۴۰۰ نفر در این دوره حضور دارند که به صورت شبانه‌روز به مدت سه روز برگزار می شود و می‌توانیم از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشیم.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه روز جمعه اختتامیه این طرح برگزار می‌شود، عنوان کرد: در کنار این دوره برنامه‌های تفریحی نیز پیش‌بینی شده که اجرایی می‌شود.

وی در خصوص فعالیت مربیان تربیتی گفت: این مربیان در تیم‌‌های سه نفره وارد مدرسه می‌شوند و کمک حال تربیتی طرح شهید «بهنام محمدی» هستند که برای ارتباط پیوند مسجد، خانواده و مدرسه است.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه در پایان دوره مربیان ارزیابی می‌شوند، گفت: این طرح امسال برای اولین بار اجرایی می‌شود که در ۳ هزار مدرسه عملیاتی شد و چشم‌انداز هفت ساله دارد که غنچه‌های آن در سال هفتم شکوفا می‌شود.

وی ابراز داشت: از این ۳ هزار مدرسه 100 مدرسه سهم استان همدان است و حدود ۱۳ هزار دانش‌آموز در همدان زیر پوشش این طرح هستند.

امیدی‌ساکت با بیان اینکه همچنین دوره خواهران همزمان در دانشگاه امام حسین(ع) در حال برگزاری است، گفت: با توجه به برودت هوا فقط استان همدان با حضور ۵۰  نفر از خواهران در این دوره حضور دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات