خبرهای داغ:
استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر:

شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌شناسی یک ضرورت است

استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر گفت: شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌شناسی یک ضرورت است که متاسفانه درباره این اثر بزرگ بسیار کوتاهی کرده‌ایم و شاهنامه در بین ما مغفول مانده است.
کد خبر: ۹۱۹۸۶۵۷
|
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶

شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌شناسی یک ضرورت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، هادی حاتمی در آیین رونمایی از کتاب «سرزمین ملایر در شاهنامه» اظهار داشت: به راستی که فردوسی زندگیش را شعر کرده است و شعرش را زندگی کرده است؛ هرکس که نام ایرانی برخود می‌نهد بر او واجب است، شاهنامه را یک بار بخواند.

وی افزود: شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌شناسی یک ضرورت است که متاسفانه درباره این اثر بزرگ بسیار کوتاهی کرده‌ایم و شاهنامه در بین ما مغفول مانده است.

این  استاد دانشگاه ابراز داشت: کتاب «سرزمین ملایر در شاهنامه» یک کتاب معتبر است که در آن از ۲۰۲ منبع استفاده شده و تالیف این کتاب راهی را برای جوانان باز کرده است تا با شاهنامه بیشتر آشنا شوند.

نویسنده کتاب «سرزمین ملایر در شاهنامه» نیز در این آیین گفت: ملایر ظرفیت‌های تاریخی بسیاری دارد که متاسفانه مغفول مانده است، اما خوشبختانه در دهه اخیر فرزندان ملایر درباره این ظرفیت‌ها دست به قلم شده‌اند و تولیدات خوبی را هم در این زمینه داشته‌اند.

حسن رضا رفیعی خاطرنشان کرد: اولین کار من در زمینه ملایر شناسی کهن دژ گوراب و دشت ملایر در داستان ویس و رامین است و دومین اثر من سرزمین ملایر در شاهنامه فردسی است.

وی درباره ظرفیت‌های موجود تاریخی و باستان شناسانه در ملایر افزود: خانم هابر۲۷۰ نقطه باستان شناسانه در ملایر شناسایی کرده است، یقینا ظرفیت باستان شناسانه ملایر بیش از اینها است.

نویسنده کتاب «سرزمین ملایر در شاهنامه» گفت: اولین جرقه این کتاب سال ۸۶ زده شد و چند صفحه‌ای در قالب مقاله در هفته‌نامه عندلیب چاپ شد، پس از آن به دلیل استقبال خوبی که ازاین مقاله‌ها شد تصمیم گرفتم که کار را در قالب کتاب جمع‌آوری کنم که با تحقیقات صورت گرفته رد سرزمین ملایر در شاهنامه در ۴ داستان این کتاب حماسی پیدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار