به مناسبت روز دانشجو؛

همایش دانشجو صدای مردم با حضور مسئولین عالی رتبه استان یزد برگزار شد

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان یزد در همایش «دانشجو صدای مردم» در حضور مسئولان استان از دغدغه‌های جنبش دانشجویی و مطالبات مردمی گفتند.
کد خبر: ۹۱۹۷۹۷۸
|
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، به مناسبت روز دانشجو همایش «دانشجو صدای مردم» با حضور دکترطالبی ؛ استاندار استان یزد ، جناب سرهنگ پورشمسی ؛ فرمانده سپاه الغدیر استان ، دکترحدادزاده ؛ دادستان استان توسط بسیج دانشجویی و انجمن‌ اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد برگزار شد.

در این همایش نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان در پیشگاه مسئولان از دغدغه‌ها جنبش دانشجویی و مطالبات مردمی گفتند.

که از مهمترین مطالبات دانشجویان در این نشست به ۹ مورد از جمله: مطالبات مربوط به رسیدگی به معضل حاشیه نشینی و مهاجر پذیری؛ مشکل بیکاری و تعطیلی کارخانه ها؛ انتقاد به خام فروشی منابع معدنی و طبیعی؛ درخواست رسیدگی به معضل مالکیت و تغییر کاربری باقرالعلوم؛ انتقاد به برخورد‌های امنیتی با دانشجویان؛ عدم توجه به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان؛ انتقاد به اجرای سند ۲۰۳۰؛ مطالبات مربوط به وضع معیشتی مردم و مطالبات مربوط به خوابگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خلاصه می‌شود.

در ادامه همایش پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: طبق دستور رهبری اگر زمینی در تملک سپاه است و در عین حال مردم نیز سند دارند؛ سپاه موظف است آن‌ها را واگذار کند.

فرمانده سپاه الغدیر یزد اظهار داشت: اراضی دهکده مقاومت در نزدیکی پارک کوهستان شامل ۷۳ پروژه‌ی ورزشی و تفریحی شامل پینت بال، اسب سواری، اهداف پروازی و... است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۱۰۰ دهستان محروم کشور فعالیت محرومیت زدایی انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان، در دوردست‌ترین نقاط استان، اقدامات قابل توجهی انجام داده است. برای داشتن اقتصاد پویا شاخص‌های نیروی انسانی، انرژی، فناوری، مواد اولیه، بازار مصرف و سرمایه در گردش لازم است که ایران تمام آن‌ها را داراست؛ لذا چاره مشکل را باید در به کارگیری این ظرفیت‌ها جست.

پورشمسی در خصوص بحث انتخابات نیز گفت: دغدغه‌ سپاه پاسداران برگزاری انتخابات امن و مشارکت حداکثری و حصول مجلس طراز انقلاب اسلامی است.

طالبی، استاندار یزد در خصوص اتفاقات و اغتشاشات اخیر گفت: با معترضان مدارا کردیم و صدای اعتراضشان را تحمل کردیم، اما باید نیرو‌های امنیتی با تخریب و اغتشاش مقابله می‌کردند.

استاندار یزد پیرامون اختلاف نظر‌ها و موضوع برجام گفت: در مورد برجام نظری ندارم، اما نباید اختلافات، ما را مقابل هم قرار دهد. زیبنده دانشجویان و کنشگران سیاسی نیست که دولت را منتسب به قشری خاص کنند و احتیاج به همدلی بیشتری احساس می‌شود. رویکرد من مطابق با انتقادات دانشجویان است و پذیرای انتقادات هستم.

وی در خصوص ویژگی‌های استان یزد نیز اضافه کرد: یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور بوده و در میزان رشد طلاق نیز دارای رتبه‌ی بالایی است، اما در تعداد طلاق، رتبه پایینی داریم. همچنین در مسیر جلوگیری از خام فروشی قرار داریم.

حدادزاده، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در خصوص مبارزه با مفاسد در استان افزود: در حوزه‌های مختلف مفاسد اقتصادی و زمین خواری اقدامات خوبی انجام شده است. در چندسال اخیر حتی یک مورد پرونده برای کنش اجتماعی و سیاسی دانشجویان تشکیل نشده و اگر فعالیت‌های دانشجویی در چارچوب قواعد دانشگاه باشد، نهاد‌های خارج از دانشگاه هم ورود نخواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد تصریح کرد: در مورد ریزش سقف خوابگاه علوم پزشکی پیگیری خواهیم کرد. همچنین پیگیر معضل حاشیه نشینی نیز هستیم.

و در پایان حدادزاده در مورد بحث حفاظت از محیط زیست گفت: ما به تاخت و تاز‌های سازمان‌ها ورود کرده ایم. موضوع اصلی در اعتراضات؛ شنوایی گوش مسئولان است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات