در بین طلاب مدرسه علمیه الزهراس) شهرستان بافق تبیین شد:

چگونه با اعمال خود از خدا رزق بگیریم!

نشست اخلاق با محوریت « موانع و حجاب ها در قرآن» با حضور حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۷۶۵۱
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: هر ابری سایه ای دارد و هرعملی که از انسان صادر می شود نیز یا از سایه رحمت الهی و یا حجاب برای آدمی است!
وی افزود: هیچ عملی در این دنیا بدون جواب نمی ماند! اگه در سوالاتی مانند اینکه: چرا انسان عاقل بت پرست می شود؟یا چرا انسان عاقل گاو پرست می شود؟ اندکی تأمل کنیم می فهمیم وقتی انسان عملی انجام می دهد خدا نگاه می کند ببیند آن عمل سایه می شود یا مشمول رحمت الهی قرار گیرد و یا حجاب می شود! بر همین مبناست که خدا به بندگانش می گوید از اعمالتان رزق بگیرید!
این استاد اخلاق با بیان روایت امام صادق علیه السلام گفت: حضرت می فرماید:« کسی که برای خدا کار نمی کند درست مثل کسی است که دور خودش می گردد» بنابراین هرکس می خواهد از خدا رزق بگیرد باید عملش سایه باشد نه حجاب! انسان وقتی به تمام عالم نگاه کند می بیند عملش رزق است ولی اگر حجاب باشد رزق او قطع می شود .
حجت الاسلام کارگران اظهار کرد: وقتی به انسان می گویند عمل خود را خالص کن! منظور از این خالص بودن عمل یعنی اینکه خود عمل شما مانع نباشد! وی با بیان روایتی از پیغمبر (ص) گفت: حضرت می فرمایند:« سه چیز رحمت را از خانه می برد؟ یک، وقتی به بچه های پیغمبر بی احترامی می شود این مسبب دور شدن رحمت الهی است، دوم، تکبر فرزندان برای پدر و مادر رحمت را ازبین می برد، و در آخر اگر انسان به دروغ به کسی ابراز علاقه کند باعث دوری رحمت از او می شود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات