معاون بهداشتی علوم پزشکی استان خبر داد:

ویروس آنفلوآنزا هفتمین قربانی اش را در کردستان گرفت

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان کردستان، از فوت هفتمین قربانی بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کردستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۷۴۵۹
|
۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ابراهیم قادری اظهار کرد: ۲۱۷ نفر به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که طی آزمایشات ۵۰ نفر از آن‌ها به این بیماری مبتلا هستند.

قادری  از فوت هفتمین قربانی بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در کردستان خبر داد و افزود: ۲ نفر از فوت شدگان مربوط به شهرستان مریوان، ۳ نفر نیز مربوط به شهرستان قروه، یک نفر در شهرستان بانه و یک نفر هم در سنندج فوت کرده است.

قادری تصریح کرد: سردرد شدید، افزایش ناگهانی دمای بدن، درد شدید عضلانی، ضعف، کوفتگی و خستگی طولانی مدت، سرفه دائمی خشک و شدید و اسهال و استفراغ بویژه در کودکان از علایم این بیماری است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان کردستان، بیان کرد: در حال حاضر از لحاظ تامین دارو برای این بیماران در استان هیچ گونه کمبود و مشکلی وجود ندارد.


وی با تاکید بر اینکه مردم در صورت داشتن این علایم در سریعترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کنند، یادآور شد: ویروس آنفلوآنزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست‌های آلوده منتقل می‌شود، ضمن اینکه پایه اصلی کنترل این بیماری با شست و شوی مداوم دست‌ها و پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات