سرلشکر سلامی در مراسم اختتامیه کنگره ملی بزرگداشت 92 هزار شهید بسیجی:

هدف دشمن در فتنه اخیر، جبران شکست های خود از ایران بود/دشمن می خواست جنگ روانی خود را برعلیه ایران، در حادثه اخیر پیوند بزند/سوریه در برابر سیاست های آمریکا و انگلیس ایستادگی کرده است

فرمانده سپاه با بیان اینکه هدف دشمن در فتنه اخیر، جبران شکست های خود از ایران بود گفت: دشمن در فتنه اخیر،می خواست با فشار حداکثری تحریم علیه ایران را با حادثه ای که در کشور اتفاق افتاد، پیوند بزند.
کد خبر: ۹۱۹۶۷۵۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرنگار  مراسم اختتامیه کنگره ملی بزرگداشت 92 هزار شهید بسجی در ورزشگاه آزادی تهران، صبح امروز،سیزدهم آذرماه با حضور سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه،سردارسلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ،سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) و جمعی از خانواده معظم شهدا،بسیجیان و... برگزار شد.

در ابتدای مراسم، پس ازاجرای  قرائت قرآن کریم و اجرای چند تئاتر، سردار محمدرضا یزدی، در ابتدای مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:در چهلمین سالگرد تاسیس بسیج بزرگداشت 92 هزار شهید بسیجی، در سراسر کشور توسط کنگره ملی یادواره شهدا، از هفته دفاع مقدس شروع و تا پایان هفته بسیج در نواحی پایگاهها و استانها ادامه داشت. همچنین در استانهای مختلف مراسم دیدار از خانواده شهدا و مراسم گوناگون دیگری برگزار شده است.

سرداریزدی در ادامه به پیام امام راحل(ره) درباره تاسیس بسیج پرداخت و افزود:بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که که شکوفه های ان بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد.بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که  پیروانش بر گلدسته های رفیع اذان شهادت و رشادت سر داده اند.

وی در ادامه با توجه به فرمایشات امام خامنه ای   گفت: امروز اگر جلوه های زیبای پرشور جوانان را در لبنان مشاهده می کنیم، نشات گرفته از روحیه  بسیج است.

همچنین در هفته بسیج و در طول این دوران مسابقات مختلف علمی فرهنگی و ...با موضوعاتی در رابطه با شهید محوری،در غالب پوستر،عکس، فیلم و غیره برگزار شده است. و نیز تولید آثار ماندگار فرهنگی و هنری از شهدای شاخص  از دیگر برنامه ها ی هفته بسیج بوده است. برگزاری  اردوهای جهادی،تجلیل از خانواده شهدا در سراسر کشور،نامگذاری اماکن تازه تاسیس با نام شهدا،تولید نماهنگ های کوتاه و اثرگذار در جهت ترویج فرهنگ بسیجی، تولید آلبوم بسیج در کشور برای اولین بار با  عکس و خاطرات شهدا از برنامه های هفته بسیج بوده است که  تقدیم خانواده شهدا  می شود.

 همچنین محافل شب خاطره و توسط سازمان بسیج سازندگی،بسیج دانش آموزی و سایر اقشار،با برگزاری 40 هزار یادواره در مدرسه و تهیه جهیزیه همچنین کمک به زندانیان غیر عمد،کمک به آزادی زندانیان غیرعمد،محرومیت زدایی ،حضور و خدمت رسانی در مناطق سیل زده صورت گرفته است،تمام اینها نشان می دهد که مردم و بسیجیان بعد از چهل سال در حوزه های فرهنگی،اقتصاد مقاومتی و غیره ادامه دهنده راه شهدا هستند و تمام این افراد امروز با یکدیگر هم پیمان می شوند و با ولایتمداری در حوزه های مختلف همراه هم هستند.

پیام من به مسئولین این است: مسئولان باید بدانند برای انتقال پیام شهدا، به نسل جدید باید ابتدا در خود تفکر بسیجی را ایجاد کنند.

در ادامه این مراسم،سردار سلامی، به ایراد سخنرانی پرداخت و افزود:امروز در این فضای ملکوتی ، آسمانی و بهشتی که معطر است به عطر و بوی  92  هزار شهید والامقام بسیجی . و ما میهمانان ارواح طیبه و درخشان آن عالم هستی هستیم.

امروز در جمع خانواده های نجیب و صبور و بردبار که هر کدام استوانه های مستحکمی از استقاومت مردمان این سرزمینند هستیم.شهیدان ما حقایق زنده و درخشان و از اافتخارات اسلام و ایران هستند. ما امروز کهکشانی از ستاره های پرفروغ را در آسمان حماسه ها ی جاودان اسلام و ایران در اختیار داریم.

امروز آنها نمونه های مجسم و تندیس های زنده وفاداری،فداکاری ،استقامت و نشانه های کرامت و فضیلت ملت بزرگ ایران هستند.هر کشوری برای یافتن هویت و شخصیت منزلت و اعتبار از منابعی استفاده می کند.شهیدان منابع جوشان و بی پایان هویت بخش کشور ایران هستند.آنها با جاودانگی خود به ما یاد دادند که چگونه می توان به شیاطین بزرگ و اعظم در میدان نابرابر پیروز شد.

وی در ادامه افزود: آنان سندهای زنده وفاداری به آرمانها ،اسلام،پیشوایان دینی،رهبر بزرگ انقلاب امام خمینی(ره) و ولی فقیه  امام خامنه ای هستند.این شهیدان استوانه های مستحکم استقلال آزادی و حیات طیبه ارزش های اسلامند. راز جاودانگی و رمز بقای ملت ما در شکوه شهادت آنان آشکار است.آنان تجلی حضور ملائکه الهی در این سرزمینند.

فرمانده سپاه گفت: بدون شهدا  ما نه عزیز ،نه مقتدر و نه مستقل هستیم و تنها با وجود آنهاست که ما در وجود فضائل حیات می یابیم.دامان پرمهر مادران و پدران شهدا ثمرات احساس برانگیز الهام بخش و شوق آفرین نشات انقلابی را در جامعه و امت اسلام جاودانه ساخته اند.درود خداوند بر خانواده عزیز شهیدان که نمادهای بی پایان صبرند. ما به خانواده شهدا نور چشمان و روشن بخشان که از اقوام مختلف تجلی گاه وحدت و عظمت حول محور شهادت شدند،خوشامد می گوییم.

همچنین به اقلیت های عزیز،که برای عزت ایران فرزندان خود را ،به جنگ فرستادند.شهیدان و فرزندان شهید شما،تنها عامل سعادت ما هستند.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: فرزندان ایرانی مسیر رسیدن به آزادی مسلمانان و رهایی از اسارت در فضای بردگی مدرن را ساختند.آنان راهی برای آزادی بخشی مسلمانان،به مسلمانان در فضای جهالت مدرن را هموار کردند.امروز با برکت شهیدان شما، مستکبران در حال فرارند و همانند مگس ها در زمین ها منتشرند.فرزندان امت اسلام،در تعیقب به آنان هستند و مهره های دشمن را به گورستان

می سپارند.

  • ملت ایران سالهاست با هدایت رهبری در تکمیل عزت خود هستند

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملت ایران و ملت های مسلمان سالهاست با هدایت های الهام بخش رهبر انقلاب در جستجوی تکمیل نقشه عزت هستند, گفت: کفار، طاغوت و مستکبران می خواهند مانند قبل از انقلاب ایران و جهان اسلام را در اسارت و بردگی خود بگیرند.منابع مالی و ثروت های معنوی شان را غارت کرده و در جهان به همه حکومت کنند، اما امروزه با وجود شهدا رویای دشمنان  باطل شناخته شده است و شهیدان  مانند چراغ های پر فروغ در شب تیره.در لبنان حزب الله غرور آفریدند و به عنوان جهان عرب  در مقابل  صهیونیست ها مقتدرانه ایستاده و هر گاه آنها حرکت جسورانه ای انجام دهند،حزب الله آنان را در نطفه ای دفن  می کنند.

وی  با اینکه سوریه در برابر سیاست های آمریکا و انگلیس ایستادگی کرده است ادامه داد: عراقی ها به عنوان  هویت دینی عرب در برابر فتنه انگیزی های سعودی و آمریکا،مقاومت می کنند.بحرین خواهان آزادی و استقلال است.یمنی ها می جنگند و این مسایل سعودی ها را عاجز کرده است .ایران با هویت اسلامی خود با شکوه به پیش می رود و جهان اسلام در قوی ترین حالت ممکن خود قرار دارد و این مسیر همچنان برای شعیان ادامه دارد.

وی خطاب به ملت ایران گفت: ملت ایران در هفته گذشته،سیلی محکم دیگری به صورت استکبار به ویژه آمریکا نواخت.ایران برای ارزش های دینی و ملی خود نه تنها در هشت سال دفاع مقدس می جنگید،بلکه برای حفظ آن ارزش ها چهل سال است ایستاده. است

دشمن در فتنه اخیر،می خواست شکست های خود از ایران را جبران کند و فشار حداکثری تحریم و جنگ روانی علیه ایران را با حادثه ای که در کشور اتفاق افتاد، پیوند بزند.

وی افزود: دشمن در واقع، در کمین نشسته بود و می خواست از این حادثه به نفع خود فرصتی بسازد و ایران را تهدید کند و موجودیتش را به خطر اندازد. اما نمی دانست ایران یک هنرمند در عرصه تبدیل بحران ها به فرصت هاست.دشمن فکر می کرد ملت در برابر نظام می ایستد. اما از آنجا که همیشه فاقد عقلانیت راهبردی مفروضاتش غلط است. در نتیجه ملت ایران پای بند نظام خود است.

  • ایران فهمید مفهوم حمایت مقامات امریکایی جنایت ،قتل،آتش و توحش است

فرمانده کل سپاه ادامه داد: اما این کار ی دشمن کرد یک دستاورد بزرگ به همراه داشت.اینکه ملت ایران متوجه شدند زمانی که سیاست های آنها از خارج به داخل می آید،امنیت ،آبرو و نوامیسشان به خطر می افتد.ملت ایران فهمید مفهوم حمایت مقامات امریکایی جنایت ،قتل،آتش و توحش است.

وی ادامه داد: درواقع، این امر،آگاهی به ایران بخشید که آمریکا برای تمام ملت های جهان جز فقر عقب ماندگی از بین بردن ثروت های مادی و معنوی چیزی نمی خواهد.امریکا و متحدانش با محو ملت ها می خواهند به راه خود ادامه دهند.اما دیگر این سیاست ها مرده است.ملت ها آمریکا را کوچک و فرسوده می کنند و به تدریج از صفحه جغرافیای سیاسی جهان به حاشیه می برند.باید بگویم حنای امریکا دیگر برای ایران رنگی ندارد.

سرلشکر سلامی گفت: ملت ایران نشان داد که چگونه به رهبری و نظام مومن است و دشمن را می شناسد و میادین را میدان جهاد علیه دشمن می کند.

واژه شرف،عزت،کرامت و عظمت ایستادگی را به شما ملت ایران به عنوان خادم و سرباز کوچک می گویم که پیشرفت ،رفاه و امنیت شما را خواهانم و می گویم پیشمرگتان هستم.

وی ادامه داد: ما فداییان ملتیم،اما به شما می گویم:دشمن می خواست حلقه های زنجیره اشرار خود را در جامعه ما تکمیل کند و انسان هایی غربگرا که تندیس نازل تفکر تقی زاده ها،حاج سیارها هستند  می خواهند ردای غربگرایی را بر اندام ملت ایران بپوشانند و نقش واسطه گری تفکر غرب را در جامعه ما بر عهده گرفتندو واسطه غرب شدند و با غرب در این توطئه همراه شدند.به آنان می گویم شما نویسنده نسخه تسلیم هستید و در ایران جایگاهی ندارید.شماکجا از استقلال و آزادی ملت دفاع نمودید و باری از دوش ملت برداشتید که امروز امتداد سیاست دشمن در ایران شدید؟

  • دشمن باید بداند از خط قرمزهای ما عبور نکند

سرلشکر سلامی با بیان اینکه  مردم برای انقلاب آمده اند،  افزود:  نمایش حضور باشکوه استانها در مبارزه با غرب  بیانگر آن بوده است که به دشمنان  بگوییم  دست از ایران بردارید و از خط قرمزها عبور نکنید،قدرت ایران را بشناسید و بدانید که ملت ایران با دشمنان چگونه رفتار می کند.

وی ادامه داد: ملت ایران بیدار است،هوشیار است و صف خود را از آمریکا جدا کرده است .این ملت آگاه،مومن فداکار،وفادار و با شکوه است. باید به این ملت احترام گذاشت و در مقابل آنها قربانی شده و تا حد مرگ برای آنها تلاش کرد.این مرام  ایرانی است .با شما در تمام میادین هستیم و جز لبخند نمی گذاریم بر لبان شما نقش بندد.

وی در پایان افزود: از رهبری دستور گرفتیم  تا اینکه برای مردم تا سر حد جان فداکاری کنیم. جان ناقابل ما فدای شما  خانواده های شهدای عزیز ما هرگز ملتمان را تنها نمی‌گذاریم.

لازم به ذکر است:در ادامه  مراسم تشییع پیکر مطهر چند تن از شهدای گمنام  انجام شد و همچنین رونمایی از یادبود کنگره بزرگداشت 92 هزار شهید بسیجی از دیگربرنامه های پایانی این همایش بود.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات