خواهر شهیدان قریشی در گفتگو با بسیج؛

همیشه به لباس بسیجی افتخار می کردند/ در انضباط دقت بالایی داشتند

شهدای قریشی از کودکی صبور بودند شما خودتان می دانید این بچه ها از حیث روحیات چطور بودند که توانستند به این مقام برسند. در نظم خیلی دقیق بودند یعنی موقع اذان راهی مسجد می شدند و نمازشان را در مسجد به صورت جماعت می خواندند.
کد خبر: ۹۱۹۵۴۹۶
|
۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، خواهر شهیدان قریشی در گفتگو با بسیج به گفتگوی تفصیلی پرداختند.

          شهیدان قریشی در کجا به دنیا آمده اند؟

شهیدان در روستای برغان از توابع استان البرز بدنیا آمده اند و از همان کودکی اهل نماز اول وقت خواند بودند.

  • از ویژگی های بارز و صفات اخلاقی این شهیدان بگویید؟

شهدای قریشی از کودکی مظلوم و صبور بودند شما خودتان می دانید این بچه ها از حیث روحیات چطور بودند که توانستند به این مقام برسند. در نظم خیلی دقیق بودند یعنی موقع اذان راهی مسجد می شدند و نمازشان را در مسجد به صورت جماعت می خواندند.

  • شهید سید عباس و سید جمال و سید علی اصغر و سید محمد قریشی چطور راهی جبهه حق علیه باطل شدند و به شهادت نایل آمدند؟

شهید سید عباس: از پاسداران سپاه محمدرسول الله تهران، در قسمت اطلاعات و عملیات مشغول بودند. ایشان بسیار شجاع و نترس بودند و با لباس مبدل عراقی به داخل جبهه های دشمن می رفتند و اطلاعات کسب می کردند. ایشان غواص نیز بودند و در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به شهادت رسیدند.

شهید سید جمال: ایشان نیز از پاسداران بودند و همیشه به لباس بسیجی افتخار می کردند و در نهایت با لباس بسیجی به شهادت رسیدند، مداح اهل بیت بودند لقب معصوم را به ایشان داده بودند ایشان صوت زیبا و دل نشینی داشتند در حضور رهبر (رئیس جمهور وقت) مداحی نمودند و رهبر شال سبز ایشان را به عنوان یادگاری گرفتند و به فرمانده سید جمال گفتند: " اجازه ندهید این جوان به خط مقدم برود و شهید شود." شهید سید جمال قریشی بسیار اهل مناجات و دعا بود و در مناطق عملیاتی هم مکانی را به اندازه ی خودشان درست کرده بودند و به صورت پنهانی نیمه شب ها در آن مکان مناجات می کردند.

این شهید در وصیت نامه ی خود نوشته بودند که دوست دارند هم چون حضرت علی اکبر (ع) با فرق شکافته شهید شوند و همان طور که دوست داشتند خمپاره به سرایشان برخورد کرد و با فرق شکافته شهید می شوند و در حالیکه قمقمه آب شهید در گردشان بوده 48 ساعت آب ننشویده بودند و با لب های تشنه در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیدند.

شهید سید علی اصغر: این شهید معلم بودند و نیز در سنندج مسئول امور تربیتی آموزش و پرورش بودند و از همان جا راهی جبهه ها شدند. ایشان بسیار در زمینه اخلاقی قوی بودند و به ایشان لقب معلم اخلاق را داده بودند. ارتباط قوی با دیگران داشتند به گونه ای که هنگامی که به شهادت رسیدند 2 دستگاه اتوبوس از سنندج در مراسم تشیع شهید سید  علی اصغر قریشی شرکت کردند. وی در کربلای 5 به فیض شهادت نایل آمدند.

شهید سید محمد: این شهید حسابدار محضر بودند و نیز مداحی انجام می دادند. از حضرت امام خمینی(ره) در زمینه مداحی هدیه گرفته بودند. شهید سید محمد بسیار اهل مبارزه طلبی و صحبت خود را علیه منافقین در غالب مداحی و مراسمات بیان می کردند.

ایشان رئیس شورائ شهر کرج در زمان خود بودند، در عین حال بسیار خیر و در زمینه رعایت بیت المال بسیار مقید بودند و زندگی ساده ای داشتند.

در دوران جنگ به صورت بسیجی به جبهه ها رفتند و در زمان قبل انقلاب با منافقین درگیر شدند و مدتی در زندان قزلحصار سپری کردند و در نهایت هم توسط منافقین در شهر کرج به شهادت رسیدند.

-شما چه صبر عجیبی داشته اید.

  • به نظر شما پیام شهدا به ما و جوانان چیست؟

سفارش به نماز اول وقت خواندن، اجتناب از غیبت کردن، سفارش به حجاب داشتن و اینکه دنبال مد نباشید و ساده زیست باشید.

  • خبر شهادتشان چگونه می شنیدید؟

خبر شهادت را سپاه پاسداران می آوردند و پدر هربار بعد از شهادت برادرانم می گفتند: " این فرزندان امانت نزد من بودند و در راه حق و خدا شهید شده اند."

  • به عنوان آخرین سوال می خواهم شخن شمارا نسبت به مردم و مسئولین بشنوم؟

ان شاالله راه انقلاب را ادمه دهید و قدر آن را بدانید، همراه ولایت فقیه باشید و به نماز و روزه اهمیت بدهید و اهل حجاب و عفاف باشید.

 

خبرنگار:فوج

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها