اعزام بیستمین اکیپ پزشکی بسیج به مناطق محروم بیجار

تیم درمان بسیج جامعه پزشکی بیجار شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما و تزریقات خواهران و برادران و همچنین داروساز در راستای ویزیت بیماران و توزیع داروی رایگان، به مناطق محروم شهرستان اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۹۳۳۶۳
|
۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  شهرستان بیجار یکی از پهناورترین شهر‌های استان کردستان است که بعد مسافت طولانی تا شهر موجب بروز مشکلاتی برای روستانشینان این منطقه شده است.

هر چند به مدد انقلاب اسلامی ایران در حال حاضر در هر روستایی یک خانه بهداشت یا درمانگاه وجود دارد، اما خیلی وقت‌ها این درمانگاه‌ها یا بعلت نبود پزشک بسته است یا بعلت کمبود امکانات در طول ۲۴ ساعت شبانه روز نمی‌توانند به مردم خدمات رسانی کنند.

یکی از اهداف انقلاب اسلامی، بالا بردن سطح سلامت و ایجاد شرایط لازم برای دسترسی عادلانه و فراگیر آحاد مردم به خدمات بهداشتی درمانی مناسب بود.

اعزام اکیپ پزشکی به مناطق محروم یکی از اقدامات مهم سپاه بیجار در راستای محرومیت زدایی در روستا‌های این شهرستان در طول سه سال قبل در قالب طرح شهید دکتر رهنمون است.

پزشکانی که در این مسیر گام برمی دارند علاوه بر آنکه به قول خودشان تکلیفشان را انجام می‌دهند، با برطرف کردن مشکلی از مشکلات مردم آرامشی خاص وجودشان را فرا می‌گیرد و در روستا‌ها خود را مفیدتر می‌بینند، چرا که اهالی برخی روستا‌ها دسترسی سریع به پزشک و دارو ندارند.

در پنجمین روز از هفته بسیج تیم درمان بسیج جامعه پزشکی بیجار شامل پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما و تزریقات خواهران و برادران و همچنین داروساز در راستای ویزیت بیماران و توزیع داروی رایگان، به مناطق محروم شهرستان اعزام شدند.

فرمانده سپاه بیجار در حاشیه اعزام این کاروان در گفتگو با خبرنگار کردتودی، ضمن تبریک هفته بسیج اظهارداشت: این اکیپ در راستای اجرای طرح شهید رهنمون وهمزمان با هفته مبارک بسیج، با همکاری شبکه بهداشت و درمان بیجار جهت کمک به محرومین به روستا‌های منطقه جعفرآباد اعزام شد.

وی افزود: توسعه خدمات بهداشتی و درمانی یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است و از مهمترین اهداف بسیج جامعه پزشکی خدمت به مردم مناطق محروم و ارائه خدمات پزشکی و درمانی رایگان است.

میرآقایی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵ گروه از بسیج جامعه پزشکی بیجار به مناطق روستایی و محروم شهرستان اعزام شده اند و در این مناطق خدمات رایگان پزشکی و دارویی ارائه داده اند.

حسین جعفری مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار گفت: یکی از برنامه‌های مشترک بسیج و شبکه بهداشت و درمان بیجار اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم در قالب طرح شهید دکتر رهنمون است.

وی گفت: تیم جهادی شهید دکتر رهنمون با حضور در روستا‌های جعفرآباد، خوشمقام، میدان مظفرخان و حسین آباد به مدت یک روز با ویزیت بیش از ۳۰۰ نفر از روستائیان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار ادامه داد: این اکیپ بهداشتی و درمانی متشکل از، پزشک، دندانپزشک، ماما، تکنسین دارو و مشاوره بهداشتی و بهیار بوده که با حضور در روستای جعفرآباد به مدت یک روز به روستائیان ساکن درآن منطقه، خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

به گفته جعفری: ویزیت رایگان در خانه بهداشت جعفرآباد و ارائه خدمات دارویی و درمانی و دندانپزشکی از دیگر اقدامات این اکیپ می‌باشد.

لازم به ذکر است طرح شهید دکتر رهنمون از سه قبل با هدف محرومیت زدایی در روستا‌های دهستان سیاه منصور شروع به کار کرده و امروز بیستمین اکیپ پزشکی این طرح به روستا‌های این بخش اعزام شدند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار