فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان:

برگزاری بیش از هزار برنامه هفته بسیج در کردستان/ بسیج عمق استراتژیک نظام مقدس جمهوری اسلامی است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از برگزاری بیش از 1100 برنامه در قالب 87 عنوان برنامه در هفته بسیج در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۹۱۶۴۸
|
۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در نشست خبری با خبرنگاران استان که با موضوع تشریح برنامه‌های هفته بسیج برگزار شد اظهار کرد: بسیج عمق استراتژیک نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در ابعاد‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و ... نقش محوری بازی کرده است، بسیج یک هدیه الهی که برکات شجره‌ی طیبه در جامعه بر همگان روشن و عیان است.

وی افزود: بسیج همواره نقش برجسته‌ای در مبارزه با ضد انقلاب در دفاع مقدس داشته و اصلی‌ترین پایه پیروزی رزمندگان انقلاب اسلامی بوده است به طوری که امروز کشور‌های مختلفی در تلاش هستند که از الگوی بسیجی برای توسعه و امنیت کشورشان بهره بگیرند.

سردار حسینی گفت: بسیج عامل امنیت پایدار و توسعه‌ی اقتصادی فرهنگی و ذخیره‌ی تمام نشده انقلاب اسلامی است که با تفکر جهادی خدمات ارزنده‌ای را از خود بر جای گذاشته است.

به گفته‌ی سردار حسینی ایمان، وحدت، رهبری و مردم سه عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: روزشمار هفته بسیج از پنجشنبه ۳۰ آبان، با نام بسیج؛ مقاومت، ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه کردستان ۵ هزار ۴۰۰ شهید را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرد، افزود: جمعه دومین روز هفته بسیج با نام بسیج؛ اخلاق و معنویت، سومین روز با نام بسیج؛ علم و فناوری، روز چهارم بسیج؛ سبک زندگی اسلامی، روز پنجم بسیج؛ فرهنگ و بصیرت، روز ششم بسیج؛ دفاع و امنیت و روز آخر هفته با نام بسیج؛ اقتصاد مقاومتی و خدمات رسانی نامگذاری شده است.

سردار حسینی افزود: بیش از یک هزار و ۱۰۴ برنامه در قالب ۸۷ عنوان برنامه در هفته بسیج برگزار می‌شود.

وی برگزاری نشست‌های روشنگری، برگزاری یادواره‌های شهدا، برپایی مهد‌های قرآنی بسیج، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، خدمات چشم پزشکی، اعزام راهیان نور، دیدار با خانواده‌های شهدا، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، همایش شاعران آیینی را از جمله برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، به بخشی از خدمات بسیج در این هفته اشاره کرد و گفت:افتتاح ۳۵۴۳ پروژه محرومیت زدایی، تحویل ۶۰ واحد مسکونی به خانواده‌های نیازمند، افتتاح ۴ مورد پارک محله‌ای و یک کانون فرهنگی و ... بخشی از این خدمات هستند.

وی به اتفاقات اخیر در برخی از نقاط کشور و استان کردستان از سوی اشرار و برخی افراد خاص اشاره و تصریح کرد: هرگاه دشمنان علیه نظام توطئه داشته، مردم به‌موقع در صحنه حاضر شده و توطئه‌های آنان را در نطفه خفه کرده‌اند.

سردار حسینی با بیان اینکه صف مردم از اغتشاشگران جداست و خود مردم در مقابله با این تجمعات غیرقانونی نقش محوری و تمام‌کننده داشتند؛ اظهار کرد: دشمنان تمام‌قد پای‌کار آمده و به‌دنبال تعطیلی کسب‌وکار، برپایی اعتراضات، تجمعات و تخریب بوده، اما سپاه، بسیج، نیروی انتظامی همواره همراه مردم بوده و برای پیشرفت، رفاه، آسایش، امنیت پایدار و ارتقای جایگاه این مردم بزرگوار از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.


افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی


وی خاطرنشان کرد: هفتمین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی و جهاد خدمت‌رسانی نام‌گذاری شده که افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی و برگزار نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از برنامه‌های شاخص در این روز خواهد بود.

وی در ادامه به برنامه‌های سراسری هفته قبل از هفته بسیج هم گریزی زد و گفت: نشست هماهنگی با مدیران صدا و سیمای استان به منظور توجیه و هماهنگی در راستای بازتاب برناه‌های این هفته، برگزاری شورای اداری استان و شهرستان‌ها به منظور ارائه گزارش دستاود‌های بسیج و تشریح برنامه‌های هفته بسیج با هدف جذب مشارکت دستگاه‌ها، نشست خبری فرماندهان با رسانه‌ها، مطبوعات و رسانه ملی، بروزرسانی بیلبورد‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی متناسب با شعار‌های هفته بسیج و طرح ریزی تبلیغی جریان‌ساز در مطبوعات، سایت‌ها و کانال‌های پربیننده در فضای مجازی با ایجاد پویش‌های مناسب از جمله این اقدامات است.

وی از افتتاح پایگاه‌های مقاومت محلات و کانون‌های اقشار و متخصصی با حضور مسئولین به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص در طول هفته بسیج نام برد و افزود: برگزاری نشست‌های روشنگری و بصیرتی با موضوع تبیین بیانه گام دوم انقلاب و نقش بسیج در تحقق آن، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و آسیب‌دیده از سیل و ارائه خدمات به مردم، برپایی ایستگاه‌ها و غرفه‌های خدمات‌رسانی به مردم در مراکز پر جمعیت شهر‌ها و برپایی مجامع فصلی بسیج شهرستان‌ها از برنامه‌های در دست اقدام در هفته بسیج خواهد بود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات