جمع شدن ۴۴۴میلیون متر مکعب آب پشت سد کوثر

دبی ورودی آب سد کوثر با بارندگی های شبانه روز گذشته به ۱۵ متر مکعب بر ثانیه افزایش یافت.
کد خبر: ۹۱۹۱۲۱۸
|
۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گنجایش مخزن این سد را ۵۸۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۴۴۴میلیون متر مکعب آب پشت سد کوثر وجود دارد.
خدری افزود: از ابتدای سال زراعی همزمان ( اول مهر) ۲۷ میلیمتر باران در ایستگاه هواشناسی سد کوثر ثبت شده است.
وی با بیان اینکه در مدت مشابه پارسال ۷۰میلیمتر باران در سد کوثر گزارش شده بود ادامه داد: دبی ورودی آب این سد که روز گذشته هفت متر مکعب بر ثانیه بود با بارندگی های شبانه روز گذشته به ۱۵ متر مکعب بر ثانیه افزایش یافت.
آقای خدری اضافه کرد: ۱۹۸ میلیون متر مکعب آب از سد کوثر برای مصرف آشامیدنی استان‌های جنوبی کشور از ابتدای مهر سال گذشته تاکنون رهاسازی شده است.
وی گفت: از این میزان ۱۴۸ میلیون متر مکعب در سال زراعی گذشته و ۵۰ میلیون متر مکعب امسال برای مصارف آشامیدنی استان های جنوبی ایران رها شده است.
اکبر خدری افزود: در سال زراعی گذشته همچنین۴۲میلیون متر مکعب آب کشاورزی،۳.۵ میلیون متر مکعب آب صنعت و ۸۲ میلیون متر مکعب برای سایر مصرف (زیست محیطی) در این سد رهاسازی شده است.
گفتنی است: سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

قرار است آب آشامیدنی شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد هم از سد کوثر تأمین شود.

سد ملی کوثر در ۵۵ کیلومتری شمال غرب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
ارسال نظرات