خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

وضعیت در آذربایجان‌شرقی عادی است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون وضعیت در این استان عادی بوده و مردم در آرامش زندگی روزمره خود را ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۹۱۰۰۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علیار راستگو در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برخی تجمع های محدود مردمی روز گذشته در ۴ شهرستان استان افزود: حدود ساعت ۱۱ دیروز در شهرستان های مراغه، آذرشهر و اهر تجمعات محدودی در اعتراض به طرح مدیریت سوخت برگزار شد که با مدیریت به موقع از سوی دستگاه های ذیربط آرامش به این شهرستان ها برگشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ مشکل خاصی در شهرستان های استان وجود ندارد، اظهار داشت: در برخی نقاط تبریز نیز تجمعاتی برگزار شد و به تعدادی از اموال عمومی و بیت المال خسارت وارد شد.

راستگو با تاکید بر اینکه منشاء این اعتراض ها، فراخوان های شیطنتآمیز گسترده ای بود که از خارج کشور بارگذاری در فضای مجازی می شد، گفت: عوامل داخلی نیز با سوءاستفاده از فضای اعتراض ها اقدام به تخریب و آسیب زدن به برخی اماکن عمومی مانند تعدادی از پمپ بنزین ها، سطل های زباله، شیشه بانک ها و آتش زدن یک دستگاه اتوبوس شخصی در تبریز کردند.

وی شیوه های مورد استفاده در فراخوان های ضدانقلاب و معاندین نظام در فضای مجازی، شبیه سازی با برخی کشورهای خارجی مانند خاموش کردن خودروها در خیابان ها و معابر اعلام کرد و ادامه داد: عوامل اصلی و صحنه گردان این تحرکات با استفاده از دوربین های تصویربرداری موجود در داخل شهر از سوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی شناسایی و دستگیر شده اند و این کار همچنان ادامه دارد.

راستگو یادآوری کرد: در این حادثه تعدادی از معترضان جراحت جزئی برداشته بودند که با مراجعه به مراکز درمانی به صورت سرپایی درمان شده و به خانه های خود بازگشته اند و مجروح بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی گزارش نشده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از خویشتن داری فوق العاده نیروی انتظامی در برخورد با تجمعات محدود مردمی در تبریز و دیگر شهرستان های استان، گفت: برخورد با معترضان براساس بخشنامه ها و دستورالعمل های شورای امنیت انجام شد و با کنترل و مدیریت به موقع اعتراض ها و تجمعات پایان یافت.

راستگو، با اشاره به اهمیت حفظ آرامش جامعه و مردم برای دستگاه های اجرایی، انتظامی و امنیتی افزود: برای رفع نگرانی های مردم جلسات متعددی از سوی سازمان صمت و ستاد تنظیم بازار استان برگزار و تصمیمات لازم برای جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت کالاها و خدمات به بهانه تغییر قیمت بنزین اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه طرح مدیریت سوخت تصمیم شورای هماهنگی سران سه قوه بوده است، گفت: اجرای این تصمیم برای تمامی دستگاه ها ضروری است چراکه درآمد حاصل از آن به دهک های پایین جامعه اختصاص می یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در این طرح پیش بینی های لازم برای ناوگان حمل و نقل عمومی، سرویس مدارس، تاکسی های اینترنتی و سایر بخش های جامعه انجام و جزئیات آن به تمامی دستگاه ها ابلاغ شده است.

راستگو، با اشاره به اینکه رسانه ها به عنوان نماد افکار عمومی جامعه به منظور افزایش آگاهی مردم باید در خصوص این طرح اطلاع رسانی لازم را انجام دهند، ادامه داد: تصمیم های اتخاذ شده در ارتباط با این طرح به نفع جامعه بوده و ستادی در وزارت کشور نیز برنامه ریزی و تصمیم گیری های لازم در خصوص سهمیه ها انجام می دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه فراخوان و بارگذارهای برای تحریک و جوسازی ها در داخل کشور، توسط گروه های معاندن از خارج انجام می شود برای جلوگیری از این کار اینترنت محدود شده، ولی مشکلی در اینترنت داخلی وجود ندارد.

اعتراض به اصلاح قیمت بنزین که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها اعتراض ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری و محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تاکید کرده اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی هماهنگی قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.

همچنین دولت با توجه به دغدغه هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد، موظف است تا تمام پولی را که از این مسیر به دست می آید، در قالب یارانه جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهم ترین مساله دولت در این اصلاح قیمت اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است. دولت تاکید کرده است که به سرعت ساز و کار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می شود و ۶۰ میلیون ایرانی از آن بهره مند خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها