دکتر سیدمهدی ساداتی نژاد:

تاکید بر ضرورت کار توان‌فرسای جامعه استادی در تعیین تکلیف دوگانه‌های مطرح در جامعه

رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با برشمردن ۵ محور برای دوگانه‌های مطرح شده در جامعه بر ضرورت کار توان فرسای جامعه استادی برای تعیین تکلیف این دوگانه‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۸۸۳۲۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، رئیس مرکز هم‌اندیشی استادان و نخبگان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در آئین گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان و رونمایی از پوستر مسابقه طرح نگاری‌های درسی از کتب فروپاشی آمریکا و اسناد لانه جاسوسی  که در سالن شهیدی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد گفت: اکنون ۱۲۰۰۰ استاد دانشگاه تحت پوشش آموزش‌های ارتقای اعضای هیئت علمی برای دریافت امتیاز فرهنگی در دانشگاه‌های کشور هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ساداتی نژاد بیان کرد: در ۸ سال اخیر تلاش شده تا در موضوعات ارائه شده تنوع ایجاد شود و اکنون سالی ۵۰۰ تا ۶۰۰ دوره در دانشگاه‌های سراسر کشور برای اعضای هیئت علمی برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: با بیان ظرفیت عظیم این مرکز در پوشش آموزش‌های ارتقا افزود: با همپوشانی خوب صورت گرفته میان این مرکز و بسیج اساتید کشور می‌توان گام‌های موثری در زمینه طرح نگاری‌های درسی از کتب فروپاشی آمریکا و استاد لانه جاسوسی برداشت.

وی در ادامه به ضرورت تعیین تکلیف دوگانه‌های مطرح شده در جامعه دانشگاهی کشور پرداخته و عنوان کرد: دوگانه‌هایی در جامعه دانشگاهی کشور مطرح است که در ۵ مورد نظام سکولار یا دینی؛ دین حداقلی و حداکثری؛ علم دینی و غیر دینی؛ منابع ملی و هویت‌های ملی و بومی و شهروندی و شهروند جهانی مطرح می‌شوند و در این خصوص پرسش‌ها و شبهاتی از سوی جامعه دانشگاهی مطرح است که  اصلاح آن نیازمند کار توان فرسای جامعه استادی است.

ارسال نظرات