خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی:

بافت تاریخی چهار شهرستان آذربایجان‌غربی احیا و مرمت می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: بافت تاریخی شهرستان‌های خوی،ماکو، تکاب و ارومیه احیا و مرمت می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۵۷۹۶
|
۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

جلیل جباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه با بیان اینکه حفظ هویت تاریخی شهرها برای حفظ آثار گذشتگان امری مهم است، اظهار کرد: برای این منظور در آذربایجان‌غربی احیا و بافت تاریخی شهرستان‌های ماکو، خوی، ارومیه و تکاب در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: قانون مرمت و احیاء بافت تاریخی در سال 98 به تصویب رسیده و ما این قانون و زوایای مختلف آن را به شهرداران تمامی شهرهای استان ابلاغ کرده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی ادامه داد: این اداره کل احیاء بافت تاریخی ارومیه را آغاز کرده و طرح مطالعاتی شهرارومیه و ماکو را نیز در دست تهیه دارد.

وی تصریح کرد: براساس این طرح، تمام بناهای تاریخی داخل بافت قدیمی این شهرها نیز مرمت، حفاظت و استحکام‌بخشی می‌شود که موجب حفظ هویت فرهنگی و تاریخی این شهرها خواهد شد .

جباری عنوان کرد: در گذشته در زمینه حفاظت از آثار تاریخی موضوعاتی بود که با چالش هایی همراه بود اما امروز با تعامل و همکاری بین دستگاهی شاهد روند خوبی در این زمینه هستیم و امیدواریم برای بافت تاریخی نیز این همکاری ها انجام شود.

وی گفت: بافت تاریخی هر شهر نشان دهنده هویت تاریخی آن شهر بوده و محدود کردن بافت تاریخی به معنی حذف هویت تاریخی آن شهر است.

انتهای پیام

ارسال نظرات