دبیر کنگره ملی شعر آیینی امام حسن(ع):

بیش از ۵۰۰ اثر از ۲۰۰ شاعر به کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی(ع) ارسال شده است

دبیر کنگره ملی شعر آیینی امام حسن(ع) با اشاره به دریافت بیش از ۵۰۰ اثر از میان ۲۰۰ شاعر کشور به دبیرخانه کنگره شعر امام حسن مجتبی(ع) گفت: حوزه هنری البرز تنها حامی برپایی کنگره شعر آئینی در سطح استان است.
کد خبر: ۹۱۸۵۱۵۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، رحمان نوازن با حضور در نشست خبری کنگره ملی شعر امام حسن(ع) که در سالن جلسات حوزه هنری البرز برگزار شد، گفت: راه اندازی شعر آیینی برای اولین بار در استان البرز اتفاق افتاد.

بیش از ۵۰۰ اثر از ۲۰۰ شاعر به کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی(ع) ارسال شده است

دبیر کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی(ع) البرز افزود: انجمن شعر آیینی توانسته است، جامعه هدف خود را در بین مردم معرفی کند؛ آن چنان که امروزه هنر به خوبی می تواند جامعه هدف خود را میان مردم معرفی کند و در این خصوص به تعالی دست یابد.

این شاعر برچسته کشوری با در نظر گرفتن غفلت مسئولان در دهه ۹۰ در خصوص شعر آئینی مطرح کرد: به دلیل قدر ندانستن مسئولان، پتانسیل مهم کنگره شعر آیینی در استان البرز به افول رفت و در این شرائط تنها حامی و حفظ کننده آن در البرز حوزه هنری استان بود.

وی با اشاره به اهمیت شعر آئینی و جایگاه آن در تأثیربخشی به فضای معرفتی و بصیرتی جامعه عنوان کرد: آثار رسیده به کنگره ملی شعر امام حسن مجتبی(ع) با هدف معرفی پتانسیل های استان در معرض دید ادبی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: شعر آیینی البرز در کشور نادیده گرفته شده و با توجه به اینکه شعر آیینی از استان البرز آغاز شده است دیگر استان‌ها از جمله قم و تهران این کنگره را به نام خودشان ثبت کردند.

دبیر کنگره در ادامه افزود: به همت حوزه هنری البرز، سپاه امام حسن(ع) البرز، مجمع شاعران اهل بیت و شهرداری کرج دفتر متمرکز شعر آیینی در استان تشکیل و اولین کنگره شعر ملی امام حسن در استان البرز کلیک خورد.

نوازنی کنگره شعر آیینی در البرز را نمادی برای استان معرفی کرد و خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم ظرفیت هایمان را معرفی کرده و به تعالی شعر آیینی در البرز کمک کنیم و هدف از موضوعیت کنگره با عنوان حدیث حسن بکر بودن و برای اولین بار بودن در کشور است.

وی در ادامه در خصوص آثار ارسالی به کنگره جشنواره یادآور شد: جشنواره در ۲ بخش امام حسن(ع) و  فرزندان ایشان برگزار شد که تعداد 500اثر از 200شاعر برجسته کشوری به کنگره ارسال شد و 3نفر به عنوان برگزیده اصلی و یک نفر تقدیر و 2نفر در بخش فرزندان امام حسن(ع) مورد تجلیل قرار می گیرند.

گفتنی است، اختتامیه کنگره شعر امام حسن در روز جمعه سوم آبان ماه ساعت 18 در محل آستان مقدس امامزاده حسن کرج برگزار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها