خبرهای داغ:
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو:

منطقه آزاد ماکو در مسیر تبدیل به قطب تولید پوشاک شمال‌غرب کشور

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سه تا پنج سال آینده منطقه آزاد ماکو به قطب تولید پوشاک در شمال‌غرب کشور تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۸۴۹۵۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

 ابراهیم جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در ارومیه با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو به دلیل همسایگی با ترکیه از مزیت‌هایی بالایی برای صادرات و واردات پوشاک برخوردار است، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سه تا پنج سال آینده منطقه آزاد ماکو به قطب تولید پوشاک در شمال‌غرب کشور تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه واحد تولید پوشاک در این منطقه در حال راه‌اندازی و فعالیت هستند، افزود: برای این واحدها ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است و با راه‌اندازی واحدهای دیگر زنجیره تولید پوشاک در این منطقه ایجاد خواهد شد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو به اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومانی دیگر برای راه‌اندازی دو واحد دیگر در حال انجام است، ادامه داد: با بهره‌برداری از این واحدها برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با عملیاتی شدن این هدف ضمن تامین پوشاک مورد نیاز کشور این اجناس به خارج از کشور هم صادر خواهند شد، عنوان کرد: در منطقه آزاد ماکو برای افزایش صادرات مشوق‌های صادراتی با ارائه تخفیف برای انبارداری، تخلیه و بارگیری اجناس و کالاها در نظر گرفته شده است.

جلیلی با بیان اینکه برای معرفی محصولات منطقه آزاد ماکو پایگاه اینترنتی نیز راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در این پایگاه بازاریابی، عرضه محصولات و کالاها و معرفی آنها برای متقاضیان انجام می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات