رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کردستان:

آسمان کردستان تا پایان هفته بارانی است

شهرستان بانه با ۱۳ میلی متر بیشترین بارندگی نخستین بارش پاییزی فراگیر کردستان به خود اختصاص داده است و روند بارندگی در آسمان این استان تا پایان هفته آینده تداوم دارد.
کد خبر: ۹۱۸۴۵۶۷
|
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کردستان با بیان اینکه موج بارشی فعلی در آسمان کردستان فعالیت خود را از شامگاه روز گذشته آغاز کرده است افزود: در این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در بانه با ۱۳ میلی‌متر، دیواندره با ۹ میلی‌متر، هزارکانیان با هفت میلی‎متر و سقز با ۶ میلی‌متر است.

بهرام چاره‌خواه اظهار داشت: دیگر ایستگاه‌های استان که بارندگی آن‌ها به ثبت رسیده شامل سنندج با پنج میلی‌متر، زرینه با چهار میلی‌متر، بیجار و سروآباد هرکدام ۳ میلی‌متر، کامیاران ۲ میلی‌متر، قروه و مریوان هرکدام یک میلی‌متر است.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در استان تا روز پنجشنبه ادامه دارد گفت: روز‌های پنجشنبه و جمعه از فعالیت این سامانه کاسته می‌شود، اما مجددا از غروب جمعه بر شدت آن افزوده می‌شود و تا پایان هفته آینده نیز بارندگی‎ها جریان دارند.

چاره‌خواه گفت: پیش‌بینی می‌شود در تا آخر هفته آینده ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر در کردستان بارندگی رخ دهد که بیشترین مناطق پوشش این سامانه بارشی شمال و غرب استان شامل شهرستان‌های مریوان، سروآباد، بانه، سقز و قسمتی از بیجار است.

وی یادآور شد: وضعیت دمای این مدت نیز به علت پوشش ابر کمی پایین‌تر از حد میانگین است، اما پیش‌بینی می‌شود به زیر صفر درجه نرسد.


سال گذشته زراعی (اول مهر ۱۳۹۷ تا پایان شهریور ۱۳۹۸) به صورت میانگین ۷۶۶ میلی متر بارندگی در این استان به ثبت رسیده که در مقایسه با ۵۵۵ میلی متر مدت مشابه سال گذشته از ۳۳ درصد رشد برخوردار است.

میزان بارندگی استان در مقایسه میانگین بلند مدت ۳۰ ساله حدود ۵۰۹ میلی متر برآورد شده که در این بخش نیز از رشد ۴۶ درصدی برخوردار بوده است.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.
 
انتهای پیام/g.s
ارسال نظرات