فعالیت دو موکب روستای دادوکلا بخش دودانگه ساری در مسیر کربلا

همدلی فراتر از مرزها در عمود 1054

موکب‌ روستای دادوکلا بخش دودانگه ساری به مدت پنج سال است با مردم عراق برای پذیرای زائرین همکاری می‌کند.
کد خبر: ۹۱۸۴۲۸۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

باب الله محسنی در گفت و گویی با خبرگزاری بسیج در اربعین  اظهار کرد: موکب‌ روستای دادوکلا بخش دودانگه ساری اولین موکب مازندران در عمود 777 بوده است .
وی تصریح کرد: موکب روستای دادو کلا از سال 1395 تا اکنون در کربلا در همین مکان، عمود 1052 و 1054 مشغول خدمت رسانی به زائرین حسینی است.
خادم موکب‌ روستای دادوکلا بخش دودانگه ساری خاطرنشان کرد: ظرفیت اسکان ما در سه مکان، بالای ۳ هزار نفر است اما برای 2 هزار تا 2500 نفر در یک موکب تدارک دیدیم، در موکب عمود 1052 امکاناتش از سوی ما ارسال و برادران حشدالشعبی نجف کمک می‌کنند و درعمود 1054 نصف نیروهای موکب از مازندران و نصف نیروها با برادران حشد الشعبی است.
محسنی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، ما باید پشتیبان موکب‌داران عراقی باشیم، بیان کرد: موکب‌ روستای دادوکلا بخش دودانگه ساری به مدت پنج سال است با مردم عراق برای پذیرای زائرین همکاری می‌کند.
وی افزود: امسال از ۱۴ مهرماه شروع کردیم تا ۲۹ مهرماه این موکب پابرجاست که 55 نفر خادم دارد و از این تعداد 16 نفر خانم و بقیه آقا هستند که در سه موکب تقسیم شده و به پخت غذا، کیک یزدی، چای، کفاشی و خدمات دیگری که بتوانیم به زائران ارائه دهیم، فعالیت دارند.
خادم موکب‌ روستای دادوکلا بخش دودانگه ساری با اشاره اینکه این موکب‌ها در سه خانه و یک حسینیه پابرجاست، تصریح کرد: از لحاظ بهداشتی، سیستم گرمایش و سرمایش که زائران بتواند از آن استفاده کنند، هیچ کمبودی نداریم بنابراین زائران اربعین کمی با خادمان همکاری کنند تا خدمات‌رسانی بهتری داشته باشیم.
محسنی یادآورشد: این موکب‌ها مردمی است و خود مردم باید موکب را برپا کنند، ستاد اربعین مازندران همکاری لازم را داشته است و مشکلی نداریم اما متاسفانه بحث جمع آوری نذوراتی که تقسیم کردند زیاد مورد توجه ما قرار نگرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها