آمادگی شهرداری منطقه 20 برای میزبانی مراسم پیاده روی اربعین

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 گفت: در روز اربعین میزبان خیل عظیمی از زائران و شهروندان تهرانی به مناسبت مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در شهر تهران هستیم که از تمامی ظرفیت های مدیریت شهری این منطقه برای ارائه بهترین خدمات استفاده می کنیم.
کد خبر: ۹۱۸۰۵۰۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ فرهاد افشار گفت: شهرداری منطقه 20 میزبان خیل عظیمی از جاماندگان زیارت کربلای معلی است و به منظور خدمات رسانی بهینه به راهپیمایان روز اربعین و سهولت در تردد شهروندان تمهیدات ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری و اجتماعی فرهنگی تدارک دیده شده است.

افشار به اجرای تبلیغات محیطی، آماده سازی امکانات رفاهی و تمهیدات امنیتی در مسیر راهپیمائی اشاره کرد و افزود: استقرار ایستگاه های صلواتی و فرهنگی برای ارائه خدمات فرهنگی، ارزشی و  پذیرائی در طول مسیر به گونه ای انجام خواهد شد تا ضمن سهولت تردد شهروندان، با تدابیر اندیشه شده نظارت بر فعالیت ایستگاه های پذیرائی انجام شود.

وی اظهار داشت: در راستای خدمات رسانی به عزاداران حسینی،ضمن پهنه بندی هر یک از نواحی این منطقه، اکیپ های شهربان و معبربان، ماشین آلات خدمات شهری، جایگاه استراحت زائران، سرویس های بهداشتی پرتابل و دستگاه های مه پاش در مسیر راهپیمائی مستقر می شوند.

وی با اشاره به کاهش سرفاصله زمان قطارها از سوی شرکت بهره برداری مترو برای ارائه خدمات ویژه در ایستگاه های مترو شهرری و جوانمرد قصاب گفت: تعداد 500 دستگاه اتوبوس از مبادی پارکینگ ضلع جنوب شرقی میدان شهدای شاملو،  ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و  خیابان فدائیان اسلام مقابل بیمارستان فیروزآبادی به مقاصد شهرک 13 آبان، نازی آباد، صالح آباد، راه آهن و خانی آباد، دولت آباد، میدان شوش، میدان خراسان، خاوران، باقر شهر و کهریزک پیش بینی شده است.

افشار به اعمال محدودیت های ترافیکی اشاره کرد و افزود: 50 دستگاه ون از میدان حرم حضرت عبدالعظیم(ع) تا پایانه مترو شهرری و  از ابتدای بلوار امام حسین (ع) تا پایانه مترو جوانمرد قصاب به صورت رایگان به راهپیمایان خدمات رسانی خواهد کرد و همچنین به منظور تسهیل تردد شهروندان پارکینگ های ضلع شرق و جنوب حرم آماده سازی شده است.

وی به زیباسازی و آراستگی محورهای راهپیمائی اشاره کرد و گفت: با نصب پرچم های سیاه ،بنرهای اطلاع رسانی و طرح های فرهنگی در مسیر راهپیمائی و همچنین پوشش تلویزیونهای شهری با پیامهای اربعین ؛فضاسازی مناسب این ایام صورت گرفته است.

افشار با اشاره به فعالیت کمپین خادمین افتخاری اربعین حسینی در این روز ادامه داد: بازپیرایی فضاهای سبز، رفع موانع فیزیکی، مرمت و لایروبی انهار، بهسازی روکش آسفالت، از جمله اقداماتی است که در مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حال انجام است.

شهردار منطقه 20به تشکیل کمیته فناوری های نوین و به کارگیری تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری برای تسهیل انتقال اطلاعات به زائران ،خادمین افتخاری و عوامل درون سازمانی اشاره کرد و گفت: با طراحی یک اپلیکیشن امکان مکان یابی و شناسائی نزدیک ترین مکان خدمات رسانی، ردیابی گمشدگان، تعیین مسیرهای اتوبوسرانی و مترو،برگزاري مسابقات و مشاركت هاي شهروندي، دل نوشته، توئيت و عكاسي براي زائران پياده روي اربعين حسيني پيش بيني شده است.

 

 

 

 

ارسال نظرات