به همت متخصصان بسیجی؛

سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران موفق به تولید طلای سبز شد

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران از موفقیت این سازمان در کاشت و برداشت گیاه دارویی علف لیمو در استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۷۹۳۲
|
۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

به گزارش سرویس سپاه تهران مهندس علی رعیت خاکی در نشست خبری با اصحاب رسانه، در ابتدا با اشاره به تاریخچه تاسیس بسیج کشاورزی اظهار داشت: 3000 سال قبل مطالبی در زمینه داروهای گیاهی مشاهده شده و در قرن هشتم ابوعلی سینا و زکریای رازی مطالبی در این حوزه نگاشته اند. وی ادامه داد: با شکل گیری بسیج مهندسان کشاورزی در سال 92، به تبع آن، 15 کانون بسیج مهندسان کشاورزی در شهرستان های استان تهران راه اندازی شد.

مهندس رعیت خاکی افزود: در این مدت سازمان بسیج مهندسان کشاورزی تلاش های بسیاری در جهت ارتقاء صنعت کشاورزی انجام داده اند که در این راستا سال گذشته ۲۴ گونه گیاه دارویی در منطقه فیروزآباد شهرری کرده ایم که ازجمله این گیاهان اسطوخودوس، افتیمون، آلورا، آویشن، بابونه، بادرنجوبه، زوفا، به لیمو، رزماری، ریحان، سرخارگل، شیشا، کرفس دارویی، گوش بره، گل گاوزبان، گل مکزیکی، مریم گلی، مرزه، منداب، نعنا فلفلی، نعنا و همیشه بهار در استان تهران کشت و بومی سازی شده است که مهندسان بسیجی به خاطر تولید گیاه ضد سرطان افسنطین مهندسین بسیجی برتر سال 97 در حوزه کشاورزی معرفی شدند.

مهندس رعیت خاکی ادامه داد: امسال نیز موفق به کشت 8 نوع گیاه دارویی از جمله گیاه علف لیمو در استان تهران و بومی سازی این گیاه شده ایم. وی به تشریح خواص گیاه «علف لیمو» پرداخت و اظهار داشت: این گیاه مقاوم در برابر گرما، کم آبی و تنش های محیطی است و به همین منظور کشت این گیاه به راحتی صورت میگیرد و  سوددهی و اشتغالزایی آن2  تا 4 برابر مزارع زراعی یا گلخانه ای است.

وی با اشاره به اینکه به این گیاه طلای سبز نیز می گویند، در مورد خواص این گیاه افزود: سالانه ۶۰۰ تن اسانس علف لیمو در جهان تولید می شود، که دارای خواص آنتی باکتریال ، اشتهاآور ، ضد کرم و ضد نفخ است.

 مصرف موضعی اسانس این گیاه باعث کاهش دردهای روماتیسمی و عصبی و نیز کاهش اسپاسم عضلانی منجر به شل شدن عضلات، شکم درد ، سردرد ، درد مفاصل و اسپاسم دستگاه گوارش می شود . رعیت خاکی گفت: همچنین کشت علف لیمو در هر هکتار بین ۱۲ تا ۱۵ تن محصول استحصال می شود و تولید اسانس آن بین ۱۴۰ تا ۳۰۰ کیلو گرم است.

   

ارسال نظرات