کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در دنا

لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات شهرستان دنای گهگیلویه و بویراحمد کشف شد.
کد خبر: ۹۱۷۶۲۱۸
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵
رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست این استان گفت:لاشه یک قلاه خرس قهوه‌ای در حوالی باغ‌های کشاورزی پادنا توسط مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست کشف شد.
محسن پاکباز افزود: لاشه این خرس قهوه‌ای مربوط به چند روز پیش بوده و به طور کامل متلاشی شده است.
پاکباز عنوان کرد: نزدیک شدن خرس به باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی مردم می‌تواند یکی از دلایل عمده شکار این گونه ارزشمند باشد.
وی ادامه داد: شناسایی عامل یا عاملان شکار این خرس قهوه‌ای در دستور کار قرار گرفته و نتیجه پیگیری‌ها اعلام خواهد شد.
به گفته مسئولان محیط زیست استان خرس قهوه‌ای گونه شاخص جانوری کهگیلویه و بویراحمد است که قانونگذار برای شکار هر قلاده آن ۵۰۰ میلیون ریال جریمه حقوقی تعیین کرده است.
هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامین با وسعت ۲۵ هزار ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با دو هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در استان وجود دارد.
در راس این مناطق پارک ملی و منطقه حفاظت شده دنا است که با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار دارای ۱۵۵۵ گونه جانوری پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده است.
منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی‌ترین مناطق زیستی به لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیا است که در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان اولین ذخیره گاه بعد از انقلاب، دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.
ارسال نظرات