برگزاری جلسه اندیشه ورز کانون بسیج مهندسین عمران شهرستان دشتی بوشهر

جلسه اندیشه ورز کانون بسیج مهندسین عمران و معماری شهرستان دشتی استان بوشهر با موضوع دوین برنامه ها به مناسبت هفته دفاع مقدس با سرفصل های حوزه توسعه عمرانی و اشتغالزایی خرد در روستاهای کم برخوردار برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۴۸۲۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران و معماری  بوشهر،  جلسه اندیشه ورز کانون بسیج مهندسین عمران و معماری شهرستان دشتی استان بوشهر با موضوع دوین برنامه ها به مناسبت هفته دفاع مقدس ۱۳۹۸ با سرفصل های حوزه توسعه عمرانی و اشتغالزایی خرد در روستاهای کم برخوردار برگزار شد.

در این جلسه موضوعات زیر مصوب شد:

۱_ معرفی شهید شاخص حوزه بسیج مهندسی در شهرستان دشتی ، شهید حمیدرضا زارعی ، یکی از طراحان و سازنده پهپاد در دوران جنگ تحمیلی ، که بر اساس روایت داستان آن شهید والا مقام توسط همرزمانش فیلمی بنام ،،،مهاجر ،،، ساخته شد.
۲_ معرفی دو روستای متمرکز در بخش مرکزی و بخش کاکی
الف : جهت ارایه کارگاه های آموزشی برای دهیاران و شوراهای روستا ها در حوزه معماری در روستا و اقتصاد و اشتغال خرد بر اساس ظرفیت های موجود در روستا
ب : ارایه کارگاه تعاملات اجتماعی در آسیب های حوزه اقتصاد خانواده به دلیل اختلافات خانوادگی که گاهی منجرب به طلاق شده است .
۳_ ایجاد چهار تیم جهادی در جهت تسریع امر در حوزه شناسایی و همراهی در نظارت و اجرای موارد عمرانی و معماری منازل روستایی در روستاهای چهار شهر «خورموج ، کاکی،شنبه،بادوله»
۴_ایجاد کارگاه مشاوره و آموزش فرصتهای خرد اشتغال بر اساس پتانسیل موجود نیروی انسانی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با استفاده از مقدار تسهیلات بانکی که تخصیص داده می شود برای مدد جویان تحت پوشش در مناطق روستایی.

ارسال نظرات