ضرب العجل یک ماهه برای تشدید نظارت بر ساخت و سازها

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای تشکیل کمیته تخصصی نظارت بر فرایند ساخت و سازها فرصت یک ماهه تعیین کرد.
کد خبر: ۹۱۷۱۱۴۳
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
معاون عمرانی استاندار در جلسه امروز شورای فنی بر تبین مقررات برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های ناپایدار تاکید کرد. ضرب العجل یک ماهه برای تشدید نظارت بر ساخت و ساز‌ها
عزیز فیلی به اهمیت نتایج تحلیلی و کاربردی در خصوص نتایج مطالعات ریز پهنه خطر زلزله شهر یاسوج اشاره کرد و با بیان آسیب پذیر بودن بافت‌های فرسوده این شهر گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای کیفی شدن ساخت و ساز‌ها مورد تاکید است.
وی با اشاره به معطل ماندن طرح احداث پل لنده با توجه به پیشینه ۴۰ ساله این طرح، خواستار تعیین تکلیف زود هنگام این طرح شد.
معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان هم نبود رابطه‌های قانون میان ادارات راه و شهر سازی، شهرداری‌ها و راهداری را از جمله دلایل ایجاد ابنیه‌های ناپایدار به ویژه در شهر یاسوج عنوان کرد.
آقای سهمگین گفت: اعمال نشدن قوانین بازدارنده، موجب شده برخی سودجویان به راحتی به تغییر کاربری‌ها و ساخت و ساز‌های ناپایدار و غیر مجاز اقدام کنند.
وی در هشداری جدی ادامه داد: چنانچه طرح تفصیلی شهر یاسوج و مطالبات مردم بی جواب بماند مجددا باید بازنگری این طرح انجام شود.
در این نشست همچنین رمضانی نماینده شهرداری یاسوج هم از ناکافی بودن قدرت اعمال قانون برای تخریب بنا‌های غیر مجاز خبر داد و گفت: شهرداری نمی‌تواند به تنهای مانع ساخت و ساز‌های غیر مجاز شود.
خورشیدیان رییس نظام مهندسی و ساختمان استان هم از روند کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری انتقاد کرد و گفت: مادامی که جرایم و کار تخریب بنا‌های ناپایدار و بدون مجوز، اعمال نشود وضعیت شهر سامان داده نخواهد شد.
ارسال نظرات