نهادینه شدن فرهنگ استفاده از نوشت افزار و کیف دانش آموزی با نقوش ایرانی اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است.
کد خبر: ۹۱۷۰۵۷۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سالهاي سال است که همزمان با آغاز سال تحصيلي گلايه هايي از بازار لوازم التحرير و اينکه طرحهاي خارجي در بازار ايران به چشم مي خورد ديده مي شود.

دانش آموزاني كه به حسب سن و سال اندكشان بيشتر شيفته ظاهر وسايل مورد نياز مي شوند و به كيفيت و مسائل ديگر كمتر مي انديشندو خانواده ها و مسئولین باید با فرهنگ سازی مناسب آنها را به سمت نوشت افزار ایرانی سوق دهند.

نهادینه شدن فرهنگ استفاده از نوشت افزار و کیف دانش آموزی با نقوش ایرانی اسلامی در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است تا نخستین گزینه انتخابی دانش آموزان و والدین در خرید لوازم مورد نیاز برای مدرسه، اینگونه محصولات باشد

 یکی از دغدغه های دانش آموزان و اولیای آنها در سال تحصیلی جدید، تهیه لوازم التحریر می باشد،در شرایطی که تحریم هایی بی رحمانه بر علیه اقتصاد کشور وجود دارد لازم است که خانواده ها  با یک اتحاد جمعی و نه گفتن به لوازم تحریر خارجی تنها نوشت افزارهای ایرانی خریداری کنند و کودکان و نوجوانان ابران اسلامی را با فرهنگ و تمدن غنی و کهن ایرانی در مقابل تمدن پوچ غربی آشنا کنند.
یکی از لوازم التحریر فروش های آبدانان که حدود 7سال به این کار اشتغال دارد، اظهار داشت: اكنون خانواده ها وظیفه خود را در قبال فرمایشات رهبری مبنی بر حمایت از كالای ایرانی انجام می دهند اما وقتی در بازار با افزایش 70 درصدی قیمت لوازم التحریر نسبت به سال گذشته مواجه می شوند، دلسرد خواهند شد.

ضعف در تبلیغات عامل کاهش خرید نوشت افزار ایرانی

این فروشنده درباره استقبال از طرح های ایرانی نسبت به طرح خارجی گفت:طراحان داخلی باید از تنوع رنگی بیشتر وطرح های فانتزی استفاده کنند تا استقبال دانش آموزان بیشتر شود .

وی بیان داشت: برای اینكه محصولات داخلی قابل رقابت با نمونه های خارجی باشد باید كارها دیده شود و تبلیغات در این زمینه گسترش پیدا كند زیرا كودكان و نوجوانان هر آنچه را كه در تلویزیون و رسانه های مختلف می بینند به سمت آن جذب می شوند از این رو هر چقدر فیلم های سینمایی و پویانمایی ساخته شود و كاراكترها و قهرمانان در آن برجسته شوند رغبت بچه ها به خرید نوشت افزار و لوازم التحریرهایی با آن نمادهای ایرانی و اسلامی بیشتر خواهد شد.

مردانی خاطر نشان کرد:معلمان و مدیران مدرسه نقش بسیار مهمی در تشویق دانش آموزان به خرید نوشت افزار داخلی و ترغیب آنها برای شناساندن شهداء و مشاهیر کشور دارند.

لزوم توسعه نمایشگاه ها در سطح شهرستان ها 
آقای رنجبر یکی دیگر از مغازه داران با اشاره به اینكه تمامی نوشت افزارها و لوازم التحریر موجود در كشور تولید داخل است و صرفا طرح های خارجی روی آنها استفاده می شود، یادآور شد: این در حالیست كه دانش آموزان و خانواده ها به دلیل جذابیت طرح ها و رنگ ها به سمت كاراكترهای خارجی جذب می شوند كه البته تبلیغات و معرفی درست شخصیت ها و نمادهای ایرانی می تواند آنها را جذب تولیدات داخلی كند.
این فروشنده نوشت افزار ادامه داد: اگر رنگ آمیزی و طرح های ایرانی خوب و جذاب باشد تا زمانی كه تبلیغات درستی از محصولات تولیدكنندگان داخلی نداشته باشیم، موفق نخواهیم بود.
چند سالی است كه تولیدكنندگان نوشت افزار و لوازم التحریر داخلی در نمایشگاهی گردهم آمده و به عرضه محصولات خود می پردازند تا از این طریق، جای بیشتری برای حمایت از فرهنگ و كالای ایرانی در سبد خرید خانواده ها و دانش آموزان باز شود اما چه خوب می شد این نمایشگاه ها برای شهرستان های کوچکی همانند شهرستان آبدانان دایر می شد تا دانش آموزان و نوجوانان آبدانان از این تولیدات داخلی بهره مند شوند و به جای استفاده از طرح های که بیشتر توهمات غربی دارند از طرح ها و نمادهای شهدا و مشاهیر کهن ایرانی استفاده کنند

ارسال نظرات